het is oké om niet altijd blij te zijn

06:00


De laatste tijd moet iedereen maar blij zijn. Natuurlijk is het goed om blij te zijn, maar je mag ook wel eens een rot dag hebben en dan even geen zin hebben in die quotes die je bijna dwingen om toch blij te zijn.

Afgelopen week was niet echt mijn week. Daarom kwam er ook geen artikel van mij online. Het was allemaal even te veel. Dinsdag was al een beetje een rot dag. Ik had voor het eerst mijn zooltjes in mijn schoenen. Dat is echt niet te doen met docs. Het deed zoveel pijn. Daarnaast had ik ook nog mijn maandelijkse probleempje. Er waren nog een aantal dingen die verschrikkelijk rot waren dus ik had even nergens zin in. Woensdag was nog erger. Ik had die nacht door de harde wind heel slecht geslapen. Toen ik op school kwam was ik al een beetje verdrietig. Ik weet nog steeds niet waarom. Op school kreeg ik een hele vervelende opmerking die ik er even niet bij kon hebben. Het was een aantal uur heel hard vechten tegen mijn tranen. Toen besloot ik dat ik beter naar huis kon gaan. Daar heb ik de hele dag een beetje gehuild. Dat was gewoon even heel hard nodig. De rest van de dagen gingen wel aardig, maar het was gewoon totaal niet mijn week.


Altijd moet het maar goed met je gaan. Je moet altijd overal het positieve zien. Natuurlijk is dat goed, maar het lijkt wel of je geen rot dag meer mag hebben. Alsof er een wet is die zegt: 'Men mag nooit en te nimmer een dag hebben dat men zich niet goed voelt'. Soms heb je gewoon een rot dag en dat is helemaal niet erg. Niemand is perfect. Er is niemand die elke dag heel erg blij is. Het is onmogelijk dat er iemand is die nooit een rot dag heeft.

Wanneer ik echt een verschrikkelijke rot dag heb moet je niet met die veel te positieve quotes aan te komen. Ik wil echt wel naar je advies luisteren en ik probeer er dan ook wat mee te doen, maar ik mag ook best een keer heel erg verdrietig zijn. Het is nog steeds niet verboden om verdrietig te zijn. Soms heb je het zelfs even nodig. Alles er even uithuilen en dan is je hoofd even leeg. Het maakt niet uit dat je de hele dag aan het huilen bent. Het lijkt mij verschrikkelijk om nooit een keer te kunnen huilen.


Natuurlijk heb je af en toe iets/iemand nodig die je even anders naar het leven leert kijken. Als ik verdrietig ben weet ik dat Klaske er altijd voor mij is. Soms zegt ze hele lieve positieve dingen en soms zegt ze: 'Wat rot voor je'. Dat heeft iedereen volgens mij wel eens nodig. Laatst had ik een heel fijn gesprek met Myrthe en dat heeft mij heel veel goed gedaan. Daarom zeg ik ook zeker niet dat je geen positiviteit nodig hebt, maar het is soms ook best fijn om even iemand te hebben die met je meevoelt. Iemand die gewoon even naar je verhaal kan luisteren. 


Blijf positief, maar ontken je verdriet niet. Daar schiet je helemaal niks mee op. Je kropt dingen op en dan gaat het op een gegeven moment helemaal mis. Als je het allemaal even niet meer ziet zitten en je graag je verhaal kwijt wil kan je mij altijd een berichtje sturen. Je staat er niet alleen voor.

Wat doe jij als je een rot dag hebt?


Bron foto's: Pinterest en eigen materiaal

You Might Also Like

3 reacties

  1. Dat van dat huilen herken heel erg. Vooral vroeger had ik dat, dat ik op een avond even een potje moest huilen. En als mijn vader dan vroeg: "Waarom huil je?" Wist ik het zelf ook niet. Ik vind dat je best af en toe een rotdag mag hebben, dat heb ik ook. Ik heb dan nergens zin in en ga dan lekker de hele middag tv kijken:P Mooi artikel! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een rotdag hoort erbij. Anders waren ze door de evolutie wel verdwenen. Op het internet en in tijdschriften gaat het altijd maar over het geluk, maar het geluk is er alleen maar als er ook verdriet is. En mag ik even op de feitjes ingaan: van een humeurig dagje wordt je slimmer en kritischer. Dus een rotdag is ook een goeie dag! Leuk artikel ;) wilde er zelf ook al wat over gaan schrijven maar ik zie nog wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gezegd, Rien! Vooral de laatste tijd is uithuilen één van mijn favoriete bezigheden geworden. Het lucht immers ontzettend op. Mocht je nog eens ergens mee zitten, neem dan alsjeblieft contact met me op. Ik kan er voor je zijn <3

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op onze blog! Daar worden we heel blij van!