daar is ons studentje weer!

20:35


Je hebt al vast al gezien dat ik al 2 weken niks heb gepost. Het was even allemaal te veel. Mijn vermoeidheid, school, hardlopen en mijn perfectionisme. Afgelopen weken ben ik ontzettend moe geweest. Het lukte allemaal even niet meer. Ik ben afgelopen week maar 2 dagen naar school geweest. Ik heb mijn laptop ook alleen die 2 dagen aangeraakt. Vandaag ben ik er eindelijk weer!

Een tijdje geleden vertelde ik al dat in naar de open dag van de HKU (Hogeschool voor de Kunsten Utrecht) zou gaan. Daar ben ik ook geweest. Gezellig ging ik met mijn moeder met de trein naar Utrecht. Op Utrecht CS namen we de bus naar het gebouw waar Kunst & Economie en Media zit. Het gebouw zag er gelijk al heel erg leuk uit.



Ondanks de plattegrond was alles wel een klein beetje zoeken. Met een beetje hulp vonden we het lokaal waar er een soort College Tour werd gehouden. Er was een studente uit het 4e jaar die alles presenteerde. Als gasten waren er het hoofd van de studie, een docent en een afgestudeerde studente met een eigen onderneming. (Bij deze studie leer je ook ondernemen binnen de verschillende vakgebieden in de kunst.)

Tijdens deze College Tour werd er mij wel heel veel duidelijk. Het lijkt mij een hele leuke studie, maar er zijn nog wel dingen waardoor ik nog een beetje terughoudend ben. Tijdens deze College Tour ging het wel heel veel over de vakgebieden Theater en Events. Ik weet nu al bijna zeker dat ik dat echt niet wil. Er werd niet zoveel over de andere vakgebieden gezegd. Toen ik het aan een aantal studenten die nu Design hebben gekozen als vakgebied kreeg ik ook een beetje een vaag antwoord. Daarnaast weet ik dat als je op de kunstacademie zit je hele leven om je studie gaat draaien. Als je niet goed plant wordt het nachten doorhalen. Een kunstacademie is niet niks.



Het lijkt mij echt geweldig om deze studie te gaan doen. Dat zeker wel! Ik wil namelijk heel graag ondernemen. Laatst had ik het er met mijn ltb'er over en zij zei dat ze mij dat echt ziet doen. 'Creatief denken is de toekomst' zei ze tegen mij. Daar ben ik het helemaal mee eens. Met alleen theoretische kennis ga je het niet maken. Creatieve mensen zijn heel erg belangrijk in onze samenleving.



Naast deze studie zijn er nog een aantal studies waar ik wil gaan kijken. Kunst & Techniek lijkt mij ook heel erg leuk. Ik denk dat Interieurarchitectuur het niet gaat worden, maar even kijken kan altijd. Toen ik met mij opleiding begon dacht ik dat ik na mijn opleiding Interieurarchitectuur zou gaan studeren, maar ik ben er achter gekomen dat het waarschijnlijk niet helemaal mijn ding is. Dat betekent niet dat ik straks helemaal ga stoppen met interieur, want het blijft mijn passie. Misschien heb ik straks wel een eigen onderneming binnen de interieurbranche. We gaan het allemaal zien. 

Hoe zie jij je toekomst?

Bron foto's: Pinterest


You Might Also Like

2 reacties

  1. Geeft niets, iedereen is de laatste tijd druk met school. En oh, ik heb meer dan een maand niks gepost.. Wat leuk dat je naar een opendag bent geweest! Ik weet nog niet zeker wat ik wil gaan studeren. Moet binnenkort maar een keertje meelopen! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. iedereen heeft het wel druk dat begrijpt iedereen wel liefs x

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op onze blog! Daar worden we heel blij van!