spelen met mijn camera

15:52


Toen ik in september dit jaar mijn spiegelreflexcamera voor het eerst in handen hield, had ik geen idee wat ik eigenlijk vast had. Van het begrip sluitertijd, diafragma (huh, wat?) of ISO had ik werkelijk waar nog nooit gehoord. Ik maakte af en toe wel foto's met mijn mobiel en dat vond ik best wel heel erg leuk. Maar ik zag een nieuwe, goede camera meer als noodzakelijk voor het bloggen dan als het ontdekken van een nieuwe hobby.

En als ik dan nu terugkijk, besef ik hoe raar het eigenlijk gelopen is. Eerst probeerde ik wat op de automatische stand uit en daarna ging ik zelf het diafragma instellen. Ik ontdekte dat ik dat gaaf vond. Ik had gewoon invloed op hoe de foto eruit kwam te zien. Langzaam ging het knopje een stukje verder en nu staat hij al heel erg lang op manual. Het was niet meer een beetje gokken vanuit een goede positie, maar door de juiste instellingen kon ik zélf de dingen op de foto mooi uit laten komen. Wat een ontdekking.

Mijn liefde voor fotografie bleef groeien en toen ik voor mijn verjaardag een statief kreeg, kon ik m'n geluk niet op. Ontzettend handig en ja, nu kon ik ook een beetje spelen met zelfportretjes. Dat deed ik zo af en toe, maar echt de tijd had ik er niet voor. Daar kwam afgelopen zondag wat verandering in. Ik had zeeën van tijd en dat resulteerde in een hele fotosessie. Van (en met) mezelf.





Wat fotografie voor me betekent? Ik kan het niet uitleggen. Maar ik vind het echt geweldig. Of ik nou de bloemen in de tuin op de foto zet of dat ik sprintjes trek om maar op tijd te zijn voor de zelfontspanner. Of ik nu een persoon fotografeer of nieuwe kledingstukken. Het heeft allemaal zo z'n charmes. Maar één ding is zeker. Ik ga niet meer cameraloos door het leven.



Oh ja, even een dingetje. Ik weet dat mijn foto's alles behalve professioneel zijn, maar ik doe het voor mijn lol.

Ben jij ook dol op fotografie?




You Might Also Like

5 reacties

  1. Aaah ik ben ook een camera-verslaafde, er gaat bijna geen dag voorbij zonder dat ik een foto getrokken heb, na mijn examens zal ik hopelijk meer tijd hebben en dan zie je mij gewoon heel de dag met de camera. Je hebt heel erg mooie foto's geschoten, wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die vraag is niet zo lastig te beantwoorden: JA ik ben dol op fotografie!! Stiekem staat mijn camera wel altijd op de Av stand, maar dat hoeft niemand te weten... :) Leuke foto's, en je kamer ziet er heel gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op onze blog! Daar worden we heel blij van!