Op goedkope tour naar een herfstgarderobe #1

18:00



Ik weet niet hoeveel herfstartikeltjes ik al heb gelezen, maar geloof me, het zijn er veel. Heel veel. Toch blijft het leuk, want wat is er nu fijner dan binnen zitten met een kop thee onder een dekentje terwijl het regent en de gekleurde blaadjes uit de bomen dwarrelen? Weinig. Al is een nieuw seizoen ook altijd een onwijs goed excuus voor het kopen van nieuwe kleding. Echt heel duurzaam is dat natuurlijk niet. Mijn kast puilt uit van de kleding. En omdat ik het behoorlijk onnodig vind om een geheel nieuwe garderobe aan te schaffen ga ik een uitdaging aan...

En die uitdaging is niet de makkelijkste. Zeker niet als je Klaske heet.

WAT GA JE DOEN DAN?
Ik mag van mezelf geen nieuwe kleding meer kopen tot en met 12 oktober. De dag dat ik naar Londen ga. Het wordt dus heel goed kijken naar wat ik nog heb en wat ik eventueel tweedehands kan kopen. Want dat mag wel.

IK MAG
Geen nieuwe kleding kopen tot en met 12 oktober 2015, over exact een maand.
Geen andere onnodige uitgaven doen.
Niet cheaten, dus echt geen nieuwe kleding. Ook al heb ik echt dat shirtje nodig, ik moet maar een oplossing verzinnen.

UITZONDERING
In principe doe ik dus niet aan uitzonderingen. De enige uitzondering die er is, is het kopen van kleding voor mijn werk in een kledingwinkel. Ik verwacht dat dit niet nodig is, maar als het dat wel is, mag het.



DOEL
Ik wil bewuster kijken naar wat ik nog in mijn kledingkast heb. Niet zomaar dingen kopen, want daar betrap ik mezelf nogal eens op. En als ik dan iets nodig heb, dan moet ik goed zoeken. Tweedehands winkelen is minstens zo leuk en ook nog eens beter voor het milieu.

WAT KUNNEN JULLIE VERWACHTEN?
Updates. Wanhopige verhalen van een shopverslaafde. Leuke tweedehands kleding, die ik op de kop heb geslagen. Tips. Lijsten van mijn budget (jaja). En nog heel veel meer.



Ik ben heel erg benieuwd wat jullie van mijn idee vinden. Ik vind het best eng om dit te doen. Ja echt. Ik geef mijn geld zo makkelijk uit en daar wil ik absoluut verandering in brengen. Er is meer in het leven!

Doe je ook mee?

De winnares van de winactie heeft vandaag bericht gehad. Myrthe, gefeliciteerd! Als je niet hebt gewonnen, niet getreurd, er komt vast nog eens een winactie aan!

You Might Also Like

3 reacties

  1. Succes zeg! Ik hoop dat het gaat lukken (: x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het lijkt me ook zo leuk om een keer naar een Tweedehands winkel te gaan! Het is een super leuk idee trouwens :).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed concept en leuk idee! Ik hou echt van tweedehands winkeltjes langs gaan :) Ik ben benieuwd naar je updates!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op onze blog! Daar worden we heel blij van!