november en fijne muziek

20:34



Geen idee of jullie het wisten, maar ik ben dol op muziek. Heel erg dol zelfs. Er zijn liedjes waarop ik zo gek als ik af en toe ben, lekker meespring, dans en zing. Ook zijn er liedjes, die me doen beseffen hoe het leven is en me daardoor af en toe even stilzetten. Dan heb je nog de liedjes, die je gevoel precies beschrijven. En oh, wat dacht je van de liedjes uit je jeugd, waarvan je nog elk woordje kent?

Vandaag lijkt het me leuk om jullie een inkijkje te geven in mijn favoriete liedjes. En dat vind ik ook wel even lekker na een drukke werkdag, die ik achter de rug heb.

SWITCHFOOT | LOVE ALONE IS WORTH THE FIGHT



So I'm back to the basics 
I figure it's time I face this 
Time to take my own advice 
Love alone is worth the fight 


Sinds bekend was dat Switchfoot op de EO-Jongerendag 2015 stond (en daarvoor ook al), luisterde ik dit liedje heel erg vaak. En nog steeds is het een van mijn faves. Het is een heerlijk nummer om mee te zingen, wat ik overigens nu ook aan het doen ben. En ja, wat moet ik er nog meer over zeggen? Luister het en wordt verliefd alsjeblieft.

SLEEPING AT LAST | I'M GONNA BE (500 MILES)


When I'm lonely 
yes I know I'm gonna be
I'm gonna be the man 

who's lonely without you

Ik vind deze cover echt een voorbeeld van fijne muziek. Lekker terwijl de regen op je raam tikt, luisteren naar een nummer als dit, ik hou d'r van. 

THE SCRIPT | SUPERHEROES



Every day, 
every hour
Turn the pain

into power

Dit is een van de liedjes, die me kracht geven. Die me helpen om mezelf door moeilijke periodes heen te slaan. Om tegen mezelf te zeggen dat ik niet een faalhaas, maar juist een superheld ben. Als ik er eventjes helemaal doorheen zit, of dat nou is omdat ik een toets verknald heb, omdat ik ongesteld ben en me zelf gewoon even zielig vind of omdat er echt iets ergs gebeurd is, helpt dit liedje me. 

RACHEL PLATTEN | FIGHT SONG



And I don't really care if nobody else believes
'Cause I've still got a lot of fight left in me


Op een moment dat ik er eventjes een beetje zat van was allemaal, stuurde Emma me dit liedje. En oh, ik ben haar nog steeds dankbaar. Want tegenwoordig vind ik niets lekkerder dan af en toe THIS IS MY FIGHT SONG door het huis te brullen. 

COLDPLAY | A SKY FULL OF STARS  




'Cause you get lighter the more it gets dark
I'm gonna give you my heart

De afsluiter van allemaal is een kippenvelliedje. Althans bij mij levert het dat nog weleens op. Ik luister dit nummer niet extreem veel, maar als ik het luister krijg ik het. Gegarandeerd. 

Wat is jouw lievelingsliedje?


You Might Also Like

4 reacties

  1. Stuk voor stuk fijne nummers! Fight song is inderdaad nog steeds een favorietje, en de laatste tijd is er zoveel nieuwe fijne muziek uitgekomen! Zelfs het nieuwe album van 1D is een aanrader.. Not even kidding! ;) Xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hou van nieuwe liedjes ontdekken! En ik was even vergeten hoe leuk ik I'm Gonna Be vond, dus thanks voor het delen :) Ik vind op dit moment Julep van de Punch Brother heel erg mooi, ik weet alleen niet helemaal waarom.... Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb net even kort naar alle nummers geluisterd en iets langer naar de eerste (want die kende ik nog niet) en ik kan je geruststellen hoor: ik ben verliefd! Heerlijk nieuw nummer. Mijn lievelingsliedje op Christelijk gebied is denk ik 10000 reasons van Matt Redman ( en dan vooral deze versie: https://www.youtube.com/watch?v=XtwIT8JjddM&list=PLDSwJEKOvvWMZCbfBFgINJIhYCuq8Kr28 ). Ik ben sowieso wel dol op zijn muziek. En wat andere nummers betreft heb ik op het moment een soort zwak voor 'Als je moet' van Nielson. De tekst doet het hem dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, het nieuwe album van One direction is echt geweldig!! Ik ga ook eventjes naar deze nummers luisteren. En btw, die eerst foto is zo mooi Klaske! Xx

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op onze blog! Daar worden we heel blij van!