Ik woon in een dorp

18:00



Al mijn hele leven lang woon ik in een dorp in Overijssel. Binnen een paar minuten fiets ik tussen de weilanden waar de koeien en paarden me aanstaren. Trekkers, ik zie ze dagelijks. En ook het plat praten hoor ik soms voorbijkomen (ik kan het zelf niet hoor!). Eigenlijk weet ik niet beter. Vandaag vertel ik je wat ik de voor- en nadelen aan het wonen in een dorp vind!


Voor de duidelijkheid, ik woon niet op een boerderij. Ik zou het misschien best leuk vinden, maar mijn vader is geen boer maar accountmanager. Dus woon ik in een heel gewoon rijtjeshuis. Ook is het dorp waar ik woon niet van het formaat extreem klein. Ik lees op Wikipedia dat het zo'n 12000 inwoners heeft. Weet ik dat ook weer.

Het leuke aan in een dorp wonen, vind ik dat je binnen een paar minuten in de natuur bent. Ik vind het heel fijn om in een drukke stad rond te huppelen, maar al die weilanden zijn ook wel rustgevend. En laten we de IJssel niet vergeten. Als je over de dijk loopt, is dat echt heerlijk. Ik kan daar echt van genieten. Ik besef me dan ook weer dat ik veel te weinig van de leuke plekjes in de natuur geniet. Misschien is dat ook meer een kwestie van het gewend zijn. Niet meer beseffen hoe mooi het eigenlijk is.



Ook heeft een dorp wel iets gezelligs. Niet dat ik iedereen ken (gelukkig niet!). Maar het is ook weer niet zo dat je helemaal niemand kent. Op zich best leuk om een aantal keer hoi te zeggen als je op de fiets zit en een gesprek te kunnen beginnen in die lange rij voor de kassa. Natuurlijk zitten er ook nadelen aan. Af en toe heb je gewoon zo'n baaldag en zie je er (voor je gevoel) niet uit en dan hoef je die tante van een vriend van je vaders neef even niet te spreken.

Ik mis absoluut de winkels. Als ik echt wil winkelen moet ik naar Zwolle. Maar het liefst ga ik naar steden als Utrecht aangezien ze daar de winkels hebben, waar ik graag een kijkje wil nemen. Ik woon dan wel tien minuutjes fietsen van een stad af, maar daar hebben we nou niet echt winkels die ik helemaal leeg wil kopen, zeg maar. Ik koop er zeker wel leuke dingen, maar een Pull and Bear, H&M en dergelijke zouden wat mij betreft zich hier ook best mogen vestigen. Dat dat nooit gaat gebeuren laten we even voor wat het is.

Ik bedenk trouwens nog iets leuks aan wonen in een dorp. Ik houd van tweedehands winkelen. En de dingen die ik leuk vind, worden er vaak niet tussenuit gehaald door anderen. Dat zou in Amsterdam waarschijnlijk wel gebeuren. Heel handig, hihi.



Zo dat was mijn geklets over wonen in een dorp. En ja, ik vind dat dus best wel leuk. Al denk ik wel dat ik ooit mijn zolderkamertje hier ga verruilen voor een eigen plekje in Utrecht. Ofzo. Maar dat duurt nog wel even.

Woon jij in een dorp of in een stad?

You Might Also Like

7 reacties

  1. Ik woon in een stadje met 20000 inwoners ofzo, dus dat valt best mee haha ;) Ik vind het heerlijk om niet in zo'n drukke omgeving te wonen, maar ja. Winkels, you know.. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik woon in Amsterdam en zou d'r ook nooit weg willen. Alles is altijd dichtbij. Toch heb ik wel altijd het idee dat in een dorp wonen me heel gezellig lijkt op een of andere manier. Dat je altijd wel iemand tegenkomt als je rondloopt haha. Maar ik denk dat ik inderdaad ook de winkels heel erg zal missen haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk artikel, maar helaas kan ik je vraag niet beantwoorden. Nadat ik hier tien jaar gewoond heb, weet ik nog steeds niet zeker of het een dorp of een stad is. Een combinatie, denk ik dan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Yes! Je hebt mijn advies over de foto in de sidebare opgevolgd haha :) Ik woon in een stadje (Zaandam) dat ik ook echt aanschouw als een dorruppp. Ik voel me er helemaal niet thuis. Het is anderhalf uur fietsen van mijn school in Amsterdam en van al mijn vrienden.
    Zaandam, de gedachte alleen al, iewww, daar lopen alleen maar dezelfde saaie doorsnee types rond. Nee geef mij maar een grote stad waar van alles te doen is en gebeurd! xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik woon ook in een dorp, wat heerlijk, en ik mis de winkels ook heeeeel vaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Yay, ik woon ook in de dorp! Wel een beetje een groot uitgevallen dorp, maar de meeste dingen die jij vertelt herken ik wel. Inclusief het missen van winkels. Gelukkig woon ik dan wel weer erg dichtbij Utrecht, waar ik lekker kan shoppen! X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, ik woon ook in een dorppie. Maar, we hebben gelukkig wel genoeg (nah ja) winkels (:

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op onze blog! Daar worden we heel blij van!