Lieve 22 jarige Rieneke,

18:00


Afgelopen zaterdag kwam er op het youtubekanaal van Jill een video online die mij inspireerde voor dit artikel. Zij gaf advies aan de 5 jaar jongere Jill en stelde vragen aan de 5 jaar oudere Jill. Vandaag wil ik net als haar vragen stellen aan de 5 jaar oudere Rieneke. 

Over precies 5 jaar ben ik bijna een half jaar 22. Soms vraag ik mij echt af hoe mijn leven er dan uit ziet. Zou ik dan nog dezelfde hobby's hebben? Ik kan wel een brief vol met vragen schrijven. Laat ik daar dan nu maar mee beginnen.


Lieve 22 jarige Rieneke,

Waar zal ik beginnen? Hoe gaat het nu met je? Ben je gelukkig? Wordt je leven nog steeds bepaald door die nare vermoeidheid? Misschien ben je nu wel kerngezond en heb je veel meer energie dan 5 jaar geleden.

Als het goed is heb je nu je mbo afgerond. Ben je nu interieuradviseur? Of ben je aan het studeren voor interieurarchitect? Misschien doe je wel iets heel anders. Als je maar doet wat leuk vind.

Heb je een relatie? Of ben je misschien zelfs al getrouwd? Je kan natuurlijk ook gelukkig zijn zonder een leuke man. Het kan ook dat je iemand op het oog hebt. Ik hoop dat als je met iemand samen bent je heel erg gelukkig bent. Ik verwacht niet dat je al mama bent, maar zijn er al plannen?

Woon je nog steeds thuis? Is dat zolderkamertje nu al 14 jaar jouw eigen plekje? Of zit je op kamers en leef je het leven van een student? Misschien woon je wel in een klein appartementje met je man. Dat was 5 jaar geleden al je droom om in een appartementje te gaan wonen. Het liefst een loft, maar dat is wel een iets te duur grapje voor een 22 jarige. Je werkt net 2 jaar of je bent nog aan het studeren.

Ben je erg veranderd sinds je 17e? Verlang je nog wel eens terug naar die tijd? Wat mis je het allermeest?

Blog je nog steeds samen met Klaske? Of bloggen jullie nu beiden alleen? Is er iemand van jullie gestopt? Dat hoop ik niet want toen je 17 was genoot je er van. Waar blog je over? Wie is je favoriete blogger?

Wat ik het allermeest hoop is dat je gelukkig bent. Dat je blij met jezelf bent en dat je trots bent op alles wat je hebt bereikt.

Er zijn vast veel meer dingen die ik je kan vragen, maar op dit moment weet ik het even niet meer. Misschien heb jij wel adviezen voor de 17 jarige Rieneke. Die hoop ik over 5 jaar te kunnen lezen.

Tot over 5 jaar lieve 22 jarige Rieneke.

Liefs,

17 jarige Rieneke


Wat zou jij willen vragen aan de 5 jaar oudere jij?

You Might Also Like

11 reacties

  1. Mooi artikel, Rieneke. Als ik er zo over nadenk zou ik ook wel een hele brief aan mijn toekomstige ik kunnen schrijven. Hetgene waarop ik het antwoord het liefst nu al zou willen weten is deze vraag: doe ik wat ik leuk vind? Want ik denk dat ik dat op dit moment het belangrijkste vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zeg, ik herinner me dat ik vorig jaar een brief heb geschreven aan de 25-jarige ik, die ik ook niet eerder mag openmaken... Zo grappig haha! Xo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk!! Ik ben echt benieuwd of je dit artikel over 5 jaar zult lezen! Zo ja, beloof je dan de antwoorden te geven? :) Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook wel benieuwd! Als ik het lees zal ik er antwoord op geven!

      Verwijderen
  4. Wat een super leuke blog! Ik ben erg benieuwd naar de antwoorden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Over 5 jaar moet je mij maar herinneren! Waarschijnlijk weet je de antwoorden dan al wel ;)

      Verwijderen
  5. Wat leuk hé en goed geschreven joh!! liefs mij

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op onze blog! Daar worden we heel blij van!