Treinverhalen #1

18:00


Zoals jullie weten ben ik een student. Aangezien mijn opleiding niet op de hoofdlocatie in de stad waar ik woon is moet ik 20 minuten naar een kleine locatie reizen. Op die kleine locatie hebben ze mijn opleiding wel. In die 20 minuten heen en 20 minuten terug maak ik heel erg veel mee. Vandaag wil ik een aantal van die dingen met jullie delen.


In het begin van mijn eerste jaar moest ik 2 keer tot half 6 naar school. Dat betekende dat ik de trein van 6 over half 6 nam. Heerlijk in de spits. De trein is dan wel langer dan normaal, maar toch zit het dan vaak goed vol. Wij mochten dan altijd om 5 voor half weg. Het station bij mijn school is altijd het begin- en eindstation dus staat de trein er al vroeg. Ik weet daarom vrijwel altijd een 4-zits plekje te bemachtigen. Op een zeker moment was dat mij weer gelukt. Eerst liepen de meeste mensen mijn plek voorbij. Totdat er 3 mannen de trein binnen kwamen. Ze zochten naar een plekje bij elkaar. Natuurlijk zagen ze mij zitten en wat gebeurde er? Je kan het al raden. Ze kwamen bij mij zitten. Daar zat ik dan opgepropt tussen 3 mannen. Om een beetje mijn eigen ruimte te bewaken ben ik wat breder gaan zitten, maar ik was de hele reis zo ontzettend chagrijnig. Ik heb die mannen zo boos aangekeken.

Een aantal weken geleden had ik zoals gewoonlijk een 4-zits. Aan de andere kant van het gangpad zaten 4 meiden van de mode opleiding bij mij op school. Op het laatste moment kwam er een jongen binnen. Hij ging tegenover mij zitten en deed zijn oordopjes in zijn oren. Gewoon iets wat iedereen doet toch? Toen kwam het: Die jongen ging volledig uit zijn plaat op de muziek. Stel je het maar even voor. Rieneke die moe is van een dag school wil lekker even rustig genieten van de rust in de trein. Komt Jan/Piet/Klaas (geen idee hoe hij heet) daar tegenover haar zitten en gaat volledig uit zijn plaat. Hij zat te dansen op zijn stoel. Als het gewoon een klein beetje meebewegen was geweest dan was het wel schattig, maar dit was echt zo irritant. Ik keek de kant op van die meiden van mode. Eén van de meiden keek ook naar mij en we moesten zo hard lachen. Die jongen zette zichzelf zo voor gek.


Ergens op de helft van vorig jaar zaten er 2 meiden tegenover mij. Ze hadden hele gesprekken. Ze zagen er al niet te snugger uit, maar toen zei 1 van die meiden zoiets doms. Echt ik moest mezelf zo erg inhouden om niet te gaan lachen. Het meisje zei: 'Bij mijn nieuwe werk geeft de kassa niet aan hoeveel wisselgeld ik moet geven. Ik wist het echt niet, dus toen vroeg ik aan de klant wat ik terug moest geven.' Echt het spijt me zeer, maar dan ben je wel een beetje erg dom. Een klant begrijpt het echt wel als je even moet nadenken over wat je terug geeft, maar je gaat het toch niet aan de klant vragen.

De volgende keer krijgen jullie weer andere verhalen uit de trein. Ik maak elke dag wel iets mee. Soms iets kleins en soms iets groots.

Wat is jouw favoriet van de 3 verhalen? Vertel jouw trein, bus, auto of fiets verhaal.

Bron foto's: Pinterest (sorry sorry sorry ik zal zelf weer foto's gaan maken)




You Might Also Like

8 reacties

  1. Hahaha wat leuk om te lezen zeg! Die jongen moet wel een heel raar gezicht zijn geweest... Oké, mijn verhaal. Gisteren regende het en ik moest op de fiets naar school = huilen. Ik loop een kwartier op een vriendin te wachten en ze kwam maar niet.. Uiteindelijk ben ik met wat andere meiden meegefietst. Als een verzopen katje kwam ik op school aan, waar mijn vriendin lekker droog op haar stoel zat. Mijn gezicht was één groot vraagteken, maar toen vertelde ze dat ze me had gebeld/sms't/geappt en wat al niet meer dat ik met haar mee kon rijden in de auto. Eigen schuld, ik was te lui om op m'n mobiel te kijken.... Zo dom hahaha!
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt super leuk en origineel is deze nieuwe serie! Echt grappig al die verhalen, vooral die laatste, hahaha. Laatst had ik dat met mijn ouders ergens heen ging, we wilden met z'n drieën ergens zitten waar een vrouw al haar spullen op twee bankjes bij zo'n 4-zits had gelegd. Mijn vader wachtte een halve minuut (mijn moeder en ik zaten al) , maar die vrouw verplaatste haar spullen niet :D Eigenlijk best wel onbeschoft maar waarschijnlijk had ze het gewoon niet door!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke nieuwe rubriek, hilarisch om te lezen! Ik reis dus wel redelijk vaak met de trein en laatst een keertje was het zó ongelovelijk druk dat ik uiteindelijk in zo'n halletje belandde, waar ik maar op de trap ging zitten. Een paar mensen volgden mijn voorbeeld en zo ging er ook onder mij op de trap zitten. Toen ik wilde uitstappen en weer wilde opstaan knalde ik vol met mijn voeten tegen zijn hoofd aan, jeetje, dat was genant! Heb maar gelijk mijn excuses aangeboden en ben vervolgens snel uitgestapt..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik reis eigenlijk niet zo heel vaak met de trein! Ik denk dat ik daar toch maar eens wat verandering in moet brengen, en zo'n trein dagkaartje kopen bij de blokker. Ik heb zoveel ongemakkelijke dingen meegemaakt op de fiets! Dat het superglas is en je midden op straat, net nog op het kruispunt, op je stuitje klettert. Of dat je heel uitbundig naar iemand zwaait die totaal niet degene is wie je dacht dat hij/zij zou zijn. Dat soort dingen. Blijft grappig om aan terug te denken :)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op onze blog! Daar worden we heel blij van!