Van verlegen meisje tot verkoopster

18:00


Door mijn opleiding ben ik enorm veranderd. Ik doe dingen anders. De verlegen Rieneke is helemaal weg als ik praat over wat ik graag doe. Vandaag ga ik jullie vertellen wat ik geleerd heb van mijn ontzettend leuke opleiding.

Op de middelbare school was ik heel erg verlegen. Ik was heel erg stil. Sinds ik op het mbo zit ben ik dat veel minder. Als ik bezig ben met mijn passie kan ik niet stoppen met praten. Ik word steeds meer een echte verkoopster. Presentatie's geven laat me eigenlijk een beetje koud. Ik vind het helemaal prima om te doen. Als je praat over iets wat je leuk vindt is het helemaal niet erg om te presenteren. Het gaat veel makkelijker als je weet waar je over praat.


Bij mij in de klas is het heel erg te merken dat wij echte verkoopsters/verkopers zijn. We weten precies hoe we dingen kunnen brengen naar docenten. Overal hebben we argumenten voor. Daarnaast zijn we ook stiekem een beetje sneaky. Als we geen zin in Engels hebben dan stellen we toch voor om een Engels film te kijken. Dan zullen we de volgende les echt ons best doen. Vaak komen we dat ook wel na.

Toen ik nog op vmbo-tl zat was ik heel erg bang om mijn creatieve ideeën te uiten, omdat ik bang was dat mensen het raar zouden vinden. Nu heb ik geleerd om mijzelf daar niets van aan te trekken. Ik heb geleerd om concepten te bedenken aan de hand van woordwebs. Alles opschrijven waar je aan denkt bij een bepaald woord/onderwerp.


Als iets gratis is dan is een verkoopster helemaal blij. Gratis keukenboeken aanvragen, gratis eten en gratis spullen meenemen moet je gewoon doen. Het kan dat het ook een beetje komt door onze lieve docenten. Na de woonbeurs kwam ik met mijn tas helemaal vol boekjes en visitekaartjes terug.

Interieur staat bekend om het eten. Alles wordt gevierd met eten. Vorig jaar met het kerstontbijt stonden er wel 6 tafels met eten. Tijdens de lessen liggen er ook koekjes, snoepjes, broodjes en chocola naast onze laptops. Genoeg om een heel weeshuis mee te voeden. Er wordt vaak gezegd als je bij ons wordt aangenomen moet je eerst nog door een keuring heen of je wel eet als een inta (interieuradviseur) student.


Door deze opleiding sta ik zeker in mijn schoenen. Ik durf meer en ik praat makkelijker. Nu kan ik echt mezelf zijn. Gewoon echt Rieneke zijn.

Mannen flannel - Tweedehands
Mom jeans - H&M Divided
Rugtas - Gavetas.nl

Waar ben jij door veranderd? Zouden jullie het leuk vinden als ik 1 oktober ga ploggen? Ik ga dan naar de vtwonen & design beurs.

You Might Also Like

5 reacties

  1. Wat gaaf dat je door je hart te volgen zo bent veranderd, ten goede of course.<3 Superleuke blouse!
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Awh lief ♥ Dank je wel! Ik ben er ook heel erg blij mee!

      Verwijderen
  2. Wat fijn dat de opleiding je zo goed bevalt! Fijn en positief artikel om te lezen. Ik ben nu stiekem wel benieuwd naar je verkoperspraatje :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Dilys! Ik begin een klein ratje te worden. Nog niet zoals een autoverkoper of een keukenverkoper, maar ik kan dingen al aardig zo draaien dat iemand zelf ook gaat vinden dat hij/zij toch iets moet doen :)

      Verwijderen
  3. Wat fijn om te lezen, en wat heb je een leuke blouse aan

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op onze blog! Daar worden we heel blij van!