My School Story Tag

18:00

Vorige jaar heeft Mascha  deze tag bedacht. Wij waren op zoek naar een leuke tag en toen kozen we voor deze tag. We hebben de tag een beetje veranderd, omdat wij beiden nog op school zitten. Dus ben je benieuwd wat wij van school vinden? Lees dan snel verder!


Hoe oud ben je en zit je nog op school?
Klaske: Ik ben 16 en zit nog op school. Ik zit momenteel in 5 vwo, maar hoop volgend jaar naar 5 havo te gaan.
Rieneke: Ik ben 17 zoals jullie wel weten. Ja, ik zit op het mbo en doe de opleiding interieuradviseur.



Welk niveau(s) heb je gedaan?
Klaske: Ik doe nu vwo, al 5 jaar lang. Ik heb ook nog Gymnasium gedaan en volgend jaar ga ik dan naar havo.
Rieneke: Op de middelbare school heb ik VMBO-TL gedaan. Nu doe ik de een mbo niveau 4 opleiding

Vind je school leuk?
Klaske: Ja. Het is heel gezellig met mijn vrienden en ik heb er veel lol.
Rieneke: De middelbare school was leuk door mijn vriendinnen. Nu ga ik echt met plezier naar school, mijn opleiding is heel erg leuk en ik heb nu ook hele leuke vrienden.

Wat vind je het leukste vak op school?
Klaske: Ik vind Frans altijd wel leuk.
Rieneke: Toen ik nog op TL zat vond ik kunstvakken en talen heel erg leuk. Nu vind ik praktijk en styling de leukste vakken. 


Wat vind je het stomste vak op school?
Klaske: Ik vind Gym geen leuk vak. Ik ben er niet goed in en ik vind het gewoon niet leuk. Het is echt verschrikkelijk.
Rieneke: Wiskunde vond ik echt verschrikkelijk, daarom ben ik er na de 2e ook mee gestopt. Ik kon het gewoon echt niet. Nu vind ik Rekenen het stomste vak. Ik ben er niet heel erg goed in en ik vind het ook heel erg saai. Ik vond Gym ook heel erg stom. Ik had ook vaak ruzie met mijn docent. Gelukkig heb ik nu geen gym meer.

Hoe laat sta je op om naar school te gaan?
Klaske: Ik sta om 7 uur op om naar school te gaan.
Rieneke: Mijn middelbare school was heel erg dichtbij en toen stond ik rond half 8 op. Nu ik op het mbo zit moet ik vaak om verschillende tijden beginnen. Ik loop nu stage, maar als ik naar school moet, begint mijn eerste les om half 9. Dan moet ik tussen kwart over 6 en half 7 opstaan.



Hoe ga je naar school? Fiets, bus, etc.
Klaske: Ik ga lekker fietsend naar school. Ik doe er 20 minuten over.
Rieneke: Zoals ik al zei was mijn middelbare school heel erg dichtbij. Ik moest 3 minuten fietsen en soms ging ik lopend. Nu moet ik met de bus en met de trein.



Wat voor schooltas gebruik je?
Klaske: Een rugtas, die jullie trouwens al voorbij hebben kunnen zien komen!
Rieneke: Op dit moment gebruik ik een rugtas.

Welke beautyproducten zitten altijd in jouw schooltas?
Klaske: Lippenbalsem en mascara (voor als het geregend heeft...).
Rieneke: Vaak zit er iets voor mijn lippen in en voor de rest eigenlijk. Ik ben niet echt een beautymeisje. 

Wat voor agenda heb je?
Klaske: Een basic agenda van de Action. Mijn moeder heeft er van een oude spijkerbroek een hoes omheen gemaakt.
Rieneke: Een basic Hema agenda ik zelf heb gepimpt.

Wat is jouw grootste schoolblooper?
Klaske: Als eersteklassertje was ik heel klein. Ik had een megagrote rugtas en je raad het al: het zag er niet uit. Ik werd dan ook regelmatig uitgescholden voor kabouter, kleintje etc. Op een dag kwam een jongen uit 6 VWO naast me lopen. Hij zei tegen me: 'Hoera, je hebt de award van de kleinste brugklasser van het jaar gewonnen. Nu win jij de Gouden Loekie.' Ik kon wel door de grond zakken.
Rieneke: Wij hebben in ons praktijklokaal van die rode bureaustoelen. Ik was volgens mij even naar een vriendin gelopen en ik wou weer gaan zitten. Op dat moment schoof mijn stoel op één of andere manier achteruit. Je kan het al raden.... Rieneke lag op de grond. 



Wat doe je als de les saai is?
Klaske: Tekenen of kletsen. Maar als je echt niet kan praten in de les schrijf ik ook nog lekker briefjes.
Rieneke: Ik heb eigenlijk bij elk vak mijn laptop nodig, dus als ik het saai vind, kijk ik vaak op Facebook of iets dergelijks. 

Wie is jouw favoriete docent en waarom?
Klaske: Ik heb niet echt een favoriete docent.
Rieneke: Op de middelbare school was dat mijn docente Economie. Ze was super lief en wilde mij het desnoods 10 keer uitleggen. Ik had namelijk vaak moeite met de rekenopgaven. Nu zijn mijn docente voor Praktijk/Project en docente voor Styling/Project mijn favoriete docenten. Ze kunnen heel erg goed uitleggen en staan altijd klaar voor de studenten. We kunnen heel hard bij ze werken, maar ook heel erg veel kletsen.

Vertel een leuk verhaaltje over iets wat je mee hebt gemaakt op school.
Klaske: Op de laatste schooldag (die nu is afgeschaft helaas), deden de examenkandidaten altijd allerlei leuke dingen. Zo kwamen ze vorig jaar ineens de klas in rennen en riepen ze ons op om hoofd,schouders, knie en teen te gaan doen. Twee examenkandidaten stonden bij ons voorin de klas om het goede voorbeeld te geven. En toen deden we hoofd, schouders knie en teen met heel de klas. Dat was heel grappig.
Rieneke: Al voor de open dag op onze school hadden we het met de meiden die zouden helpen op de open dag over de shirts van school. Het leek ons leuk om tijdens de open dag zo'n shirt aan te hebben. Toen we die zaterdagochtend op school kwamen waren er nog geen shirts voor ons. Wat bleek nou, onze docenten dachten dat we dat echt niet zouden willen. Uiteindelijk hebben we nog shirts gekregen en we waren er helemaal gelukkig mee. 



Wat word je nadat je school hebt afgemaakt?
Klaske: Ik wil communicatie gaan doen. En wat ik precies wil worden, weet ik nog niet.
Rieneke: Ik wil graag iets gaan doen in de interieurbranche. Interieurarchitect of iets in die richting. 

Dit was de School Story Tag. We taggen Emma om deze tag ook te doen! Zit jij nog op school? En wat is jouw grootste schoolblooper? Wij zijn heel benieuwd. Laat het ons weten in de reacties.

You Might Also Like

2 reacties

  1. Wwowow ik voel me vereerd haha, superleuke tag! En aawh Klaske dat was echt heel stom in de eerste haha... Xo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha:) Ja dat was inderdaad best stom, maar achteraf kan ik er wel heel hard om lachen! Liefs!

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op onze blog! Daar worden we heel blij van!