3 tips om je kamer opgeruimd te houden

18:00

Je herkent het misschien wel, je stapt je kamer binnen na een lange schooldag en slaakt een diepe zucht: 'Wat heb ik hier toch weer een rommel van gemaakt.' Maar vervolgens doe je er niks aan en terwijl je je joggingbroek aantrekt, gooi je je kleren van die dag alweer op de grond. Ondertussen bedenk je waar je rekenmachine is en graaf je onder al je kleren, om je wiskundeboek te vinden. Tegelijkertijd appt je vriendin je, of ze vanavond even langs kan komen. Maar ja, dan moet je kamer toch echt wel opgeruimd zijn...



Het bovenstaande scenario is natuurlijk wel een beetje overdreven, maar ik geloof niet dat jouw kamer altijd netjes is (die van mij ook niet hoor). Maar sinds ik in de zomervakantie mijn kamer geverfd en opnieuw ingericht heb, is hij wel een stuk netter dan hij daarvoor altijd was.


  • Zo komen we ook bij de eerste tip. Zorg dat je blij bent met je kamer. Dat helpt al heel veel om je kamer opgeruimd te houden. Wanneer je tevreden bent over je kamer, dan heb je ook minder zin om er een rommel van te maken, want dan ziet je kamer er weer minder leuk uit. Misschien zeg je nu wel: 'Mijn kamer is nog knalroze, groen, geel, oranje, paars en blauw en verven mag ik hem niet. Wat heb ik dan aan deze tip?' Richt je dan op de accessoires en verplaats eventueel wat dingen, zet wat leuke decoratie neer, hang een leuke poster op en doe wat je kunt om toch tevreden te kunnen zijn met je kamer. Want dat kan je heel veel helpen!


  • De tweede tip klinkt misschien heel cliché, maar is toch heel erg waar. Ruim direct je spullen op. Als je direct alles door heel je kamer smijt is het geen wonder dat het binnen een paar dagen weer een enorme rotzooi is. Gooi direct je kleren in de was, pak je tas uit en leg de rondslingerende dingen weer even op hun plek. Dit kost je misschien per dag 5 minuten en dat is altijd beter dan een hele zaterdag nodig hebben om de boel weer op orde te krijgen.



  • De derde tip is, plan een zaterdag in om al je kleine prulletjes uit te zoeken. Een tekening uit groep 2 bewaren, is leuk, maar is het nu echt nodig om er twintig te bewaren? En die dertig knuffels onder je bed kan je toch ook niet je hele leven houden? En die papieren met informatie van twee jaar geleden zijn misschien ook wel een beetje overbodig... Zo zijn er wel meer dingen, die gewoon de prullenbak in kunnen. Het is misschien even lastig, maar zet door, want je gaat voor een opgeruimde kamer!

Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt gehad. Ik denk zeker dat ik hier nog een vervolg op ga maken. Is jouw kamer altijd opgeruimd, of is het juist een vreselijke bende? Heb je misschien nog een vraag? Laat die achter in de reacties en ik beantwoord hem met veel plezier! Vanaf nu staat er elke dag om 18:00 een blogje online!

Bron foto's: We Heart It, Google



You Might Also Like

2 reacties

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op onze blog! Daar worden we heel blij van!