Trendjournaal - Gastblog Rieneke #1

18:00

Vandaag even niet een blogje van mij, maar van iemand anders. En diegene is niet zomaar iemand, nee. Het is Rieneke mijn nicht, die ik  hier ook al noemde. Ze zal zichzelf verder voorstellen en ik wens je veel leesplezier!



Ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben Rieneke en ik ben alweer 17 jaar op deze aarde. Daarnaast ben ik fulltime nicht van Klaske. Eén van mijn grootste passies is interieur, om die reden volg ik ook de opleiding interieuradviseur. Ik zit in het eerste jaar van mijn opleiding en momenteel ben ik op stage. Net als Klaske ben ik ook heel erg veel bezig met schrijven en mode. Ik denk dat jullie mij ook vaker voorbij zullen zien komen op Klaske haar blog.

Zoals ik al vertelde is interieur één van mijn grootste passies. Ik ben op dit moment vooral gek op de industriële interieurs. Het lijkt mij leuk om jullie te vertellen hoe je deze trend op een goedkope manier kan toepassen. Voor het gemak neem ik een slaapkamer als voorbeeld, maar als je het wil toepassen in een andere ruimte kan dat natuurlijk ook.

De meeste jongeren vinden een kringloop heel erg stoffig en niet hip, maar voor deze trend kan je juist heel goed terecht bij een kringloop. Je kan er oude meubels vinden, zoals een oud stoeltje. Als je het nodig vind zou je het nog een likje verf kunnen geven. Bij een kringloop kan je ook heel goed terecht voor een oude koffer. Koffers passen heel goed in het industriële beeld, ze kunnen dienen als tafeltje, maar zelf gebruik ik het als een kastje voor mijn sokken, ondergoed en slaapkleding.



Een tijdje geleden waren bedden en andere meubels van staal helemaal in. Dit past ook helemaal binnen de industriële trend. Staal is een heel erg industrieel materiaal, en is dus niet te missen in een industrieel interieur.



Bedrijven krijgen vaak bestellingen geleverd op pallets. Ga eens langs bij een bedrijf, om te vragen of ze pallets voor je hebben. Pallets kan je heel goed gebruiken om op te zitten. Als je een handige oma of moeder hebt net als Klaske en ik, zou je die even lief kunnen aankijken voor een paar zelfgemaakte kussenhoezen. Een paar kussentjes van de Ikea en je hebt een super leuk zithoekje.



Een leuk behang kan ook al heel veel doen. Je ziet nu binnen de trend vaak behang met een baksteen print. Zelf vind ik dat niet heel erg geweldig, maar je hebt tegenwoordig ook andere stoere prints. Muren behangen is best wel prijzig, maar je kan wel je deur of kastdeur behangen. Voor een deur heb je waarschijnlijk maar één rol nodig. Vraag in de winkel een keer of ze rollen hebben die ze voor een lage prijs weg doen, soms zitten daar hele leuke dingen tussen.




Ik hoop dat jullie het een leuke blog vonden. Laat in de reactie weten wat jij er van vindt of of je er wat aan gehad hebt. Vertel ook even wat jij over interieur wilt weten. Wie weet kan Rieneke er iets mee!


You Might Also Like

2 reacties

  1. Leuk zeg, een heel ander onderwerp weer! Ik wil heel graag eens naar de kringloop om iets leuks te scoren hihi..

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op onze blog! Daar worden we heel blij van!