I don't want to become an adult

18:00

Over iets minder dan 10 maanden is het zover. Ik word 18. Ze noemen je dan volwassen. 18 worden heeft voor- en nadelen. Er zijn best wel dingen die ik nog wil doen voordat ik 18 ben en er zijn dingen die ik niet leuk vind aan 18 zijn. Ik wil jullie vandaag vertellen welke dingen dat zijn. 


Voordat ik 18 word wil ik nog even een opstandige puber zijn. Ik kan er nog even 10 maanden van genieten. Niet dat ik een hele nare puber ben, maar toch ik wil nog even overal chagrijnig om kunnen worden. Ik wil lekker kunnen klagen over van alles en nog wat.


Ik wil nog even onbezorgd kunnen zijn over belasting betalen en dat soort saaie dingen. Vanaf je 18e moet je zoveel saaie dingen gaan doen. Daar heb ik echt totaal geen zin in.


Het gezeur van 'nu mag je alcohol kopen' heb ik voorlopig ook geen zin in. Moet ik daar nou een feestje om gaan vieren?

Ik wil me nog niet 'volwassen' gaan gedragen. Mensen verwachten gelijk een heleboel van je als je 'volwassen' bent. Ik wil gewoon mezelf blijven.



Volwassenen moet vaak meer betalen bij bijvoorbeeld een bbq. Dat geld haal ik er toch niet uit. Ik ben niet een grote eter. Het is gewoon niet leuk dat je als volwassene je meer geld moet betalen voor bepaalde dingen.


Volwassen worden betekent dat je veel meer verantwoordelijkheid krijgt ineens. Er komt dan ineens van alles op je af.


Wanneer word/werd jij volwassen? Vind/vond jij het leuk om volwassen te worden? Wat zijn volgens jou de minder leuke dingen aan volwassen worden? 

Bron foto's: Tumblr en Pinterest






You Might Also Like

5 reacties

  1. Geniet nog maar van je onbezorgde jeugd pubertje hahaha. Maar je hebt wel gelijk want dingen als belasting betalen zijn niet heel leuk... Misschien over een jaar de unsuccessful adulting tag? :P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ga ik doen! Nee daar heb ik echt geen zin in! Ja die komt de week na mijn verjaardag! Dat beloof ik je!

      Verwijderen
  2. Over 11 maanden en 1 week word ik ook volwassen ;) maar dat wist je al. Aan de ene kant vind ik het leuk om volwassen te worden maar het is ook nog wel lekker om nog even niet volwassen te zijn. Vooral als je denk aan de belastingen die eraan komen :( en voor we 18 zijn gaan we zeker nog dingen die we voor ons 18e nog willen doen en daarna natuurlijk ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa dat wist ik! Jaa we gaan nog heel veel leuke dingen doen!

      Verwijderen
    2. Het is trouwens minden dan 11 maanden en een week :)

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op onze blog! Daar worden we heel blij van!