The Reasons Why I Love Writing

18:00

Schrijven. Ik doe het mijn hele leven al. Sinds ik een beetje had leren schrijven, verzon ik al verhaaltjes en krabbelde ze in een schrift. Kleine Klaske schreef over allerlei dingen. En haar grootste droom was om later schrijfster te worden. Vandaag wil ik jullie vertellen, waarom ik zo van schrijven houd!


Zoals ik al schreef neemt schrijven dus al het grootste deel van mijn leven een grote plek in. Ik verzon altijd al verhaaltjes in mijn hoofd en als ik niet kon slapen, bedacht ik een leuk verhaal. En viel uiteindelijk wel in slaap. Naïef als ik was, dacht ik dat ik zomaar schrijver kon worden. Helaas is dat niet zo. Je moet er keihard voor werken en verdient er helemaal niet veel mee. De droom om ooit een boek uit te geven, is er nog steeds, maar in mindere mate. Ik merk dat ik andere dingen schrijven ook erg leuk vind. Maar waarom nou eigenlijk?

Ik kan mezelf uiten.
Schrijven is voor mij dé manier om mezelf te uiten. Als ik heel blij ben, ga ik schrijven, maar ook als ik verdrietig ben. Het helpt me om alles op een rijtje te zetten. De grote warboel in mijn hoofd, wordt geordend zodra ik begin te schrijven. De woorden vliegen er meestal vanzelf uit. En daarna snap ik mezelf ook nog beter! Is dat nu even handig!:) Schrijven is dus mijn uitingsmanier!


Ik kan anderen dingen meegeven.
Door middel van schrijven en dan bedoel ik op een blog, kan ik mensen dingen meegeven. Ik kan ze dingen vertellen, die ik zelf graag anders had gedaan. Of ik kan ze tips geven. Of heel veel positieve dingen. Of inspireren. Er kan zoveel en dat maakt het schrijven op een blog ook zo vreselijk leuk!

Ik kan genieten. 
Schrijven is iets waar ik van geniet. Ik geniet ervan als ik zie dat een leeg blad ineens gevuld is met woorden. Ik geniet ervan als die woorden een samenhangend geheel vormen. ik geniet ervan als ik een mooie zin geformuleerd heb. Ik geniet ervan als ik tevreden ben over mijn schrijfsels.


Ik ontspan. 
Van schrijven ontspan ik. Op een of andere manier maakt het me rustig. En dat is heel fijn!

Ik word er vrolijk van. 
Van schrijven word ik heel vrolijk! Mijn inspiratie delen met het papier is gewoon het allerleukste wat er is! En als ik dan een artikel of een stuk van een verhaal geschreven heb, word ik helemaal vrolijk als ik het teruglees.


Het geeft afleiding! 
Als ik even niet zo lekker in m'n vel zit, ga ik schrijven. Dan focus ik me even op wat anders en dat helpt!

Dit waren een aantal redenen waarom ik zo van schrijven houd. Maar eigenlijk is schrijven voor mij niet met woorden te beschrijven. Het is zo iets geweldigs! En het is echt mijn ding! Als klein meisje, maar nu nog steeds. En in de toekomst hopelijk ook.

Houd jij ook zo van schrijven? En waarom dan? Laat het me weten in de reacties! 

Bron foto's: Pinterest, Google

You Might Also Like

3 reacties

  1. Wat een mooi artikel! Ik krijg hier gelijk zin van om te schrijven. En ik begrijp je volkomen. Het verzinnen van verhalen voor het slapen doe ik zelf ook en wil deze vakantie misschien zelf ook wel een boek schrijven. Ga gewoon voor je droom want ik weet zeker dat je het kan! ;)

    Heel veel liefs X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah wat lief! Ik ben ook al met mijn droom bezig, maar daar kan je aanstaande zaterdag iets meer over lezen!:)

      Verwijderen
  2. Yess, wat een mooi artikel en ik herken me er helemaal in! Schrijven is zo geweldig, omdat je de baas bent over je eigen wereld. Vooral bij verhalen schrijven kan ik me helemaal inleven in mijn personages en ben ik als het ware degene die mijn personages stuurt en alles voor ze mag bedenken. Het creëren van mijn eigen wereldje, met mijn eigen regels is zo ontzettend geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op onze blog! Daar worden we heel blij van!