The Fashion Fun TAG

18:00

Op de blog van Dagmar vonden we The Fashion Fun Tag. Deze maakte zij in 2013, maar wij vullen hem nu alsnog in. Wat betekent fashion voor ons? Hebben wij een fashiongeheim? Vandaag vertellen wij het jou allemaal!

Wat betekent fashion voor jou?
Klaske: Heel veel. Kleding is iets waarin ik mezelf kan uiten. Ik kan het eigenlijk niet goed omschrijven. Fashion is de manier waarop ik kan laten zien wie Klaske is.
Rieneke: Fashion betekent voor mij, iets waar ik mezelf in kan uiten. Ik kan laten zien wie ik ben, door trends en kleding die ik leuk vind te combineren. Mijn kleding is eigenlijk een weerspiegeling van mijn persoonlijkheid. De zoektocht naar mijn eigen stijl heeft mij laten inzien dat ik kleding leuk moet vinden en dat het eigenlijk niets uit maakt wat een ander er van vindt. Fashion is voor mij mezelf kunnen zijn!


Hoe beschrijf je je kledingstijl?
Klaske: Anders, vintage, stoer, maar wel fashionable.
Rieneke: Vintage, alternatief, stoer en toch vrouwelijk.

Wat is je favo modestad?
Klaske: Amsterdam!
Rieneke: Amersfoort vind ik een leuke stad om te shoppen, maar Amsterdam vind ik ook heel erg leuk. Ik ben ook in Londen en Parijs geweest, maar daar heb ik toen niet veel kunnen shoppen. Daar wil ik graag nog shoppen. New York heeft veel vintage winkeltjes daar wil ik graag naartoe. Deze zomer ga ik tienertouren met Klaske en dan gaan we ook allerlei leuke steden bezoeken.


Bij welke winkel slaag je altijd?
Klaske: Bij H&M Divided en tweedehands (hetzelfde als Rieneke, tja we zijn niet voor niks nichtjes;))
Rieneke: H&M Divided en tweedehands winkels, ik houd van dingen die niet iedereen durft te dragen en dat kan je in allebei de winkels vinden.

Welke winkel bezoek je graag, maar slaag je niet snel?
Klaske: Ik zou het niet weten, ik ga meestal alleen naar winkels waarvan ik weet dat ik er slaag;)
Rieneke: Costes, ik vind de kleding leuk, maar toch vaak net een beetje te duur. Ik doe er vaak wat inspiratie op en probeer het te vinden in een goedkopere winkel.

Hoeveel geef jij uit aan kleding?
Klaske: Ik krijg kleedgeld, 40 per maand (veeel te weinig naar mijn mening) en meestal geef ik dat sowieso uit en vaak gebruik ik ook nog mijn zuurverdiende geld...
Rieneke: Ik heb tijden dat ik weinig shop en soms geef ik ook een hele maand niets uit aan kleding. Ik koop veel tweedehands, omdat ik dat nou eenmaal leuk vind. Tweedehands is ook niet zo duur. Soms ga ik even goed shoppen en dan geef ik wat meer uit. Aan schoenen en jassen geef ik ook vaak wat meer geld uit. Eigenlijk geef ik dus niet heel schrikbarend veel geld uit aan kleding.

Heb je een item in je kast die je nog nooit hebt gedragen?
Klaske: Ja. Een kanten giletje. Ik heb nog geen outfit gevonden waar ik hem bij wil dragen. Maar dat gaat nog wel komen. Jullie zien hem vast en zeker nog een keer voorbijkomen!
Rieneke: Ja, een roze basic top. Ik heb het nog niet zo lang en ik heb het nog niet nodig gehad bij een outfit.


Heb je een fashiongeheim?
Klaske: Nee, volgens mij niet.
Rieneke: Ik vond Dr. Martens vroeger echt verschrikkelijk. Nu ben ik juist verliefd op die schoenen.

Mijn kast hangt vol met...
Klaske: Heel veel tweedehands gecombineerd met items van H&M Divided, Clockhouse, New Yorker en Forever 21.
Rieneke: Vintage en H&M Divided! Ik ben gek op dingen die een ander niet heeft of een ander niet snel durft te dragen. Bij tweedehands winkeltjes hebben ze vaak de leukste dingen hangen, als je maar goed zoekt. Ik vind altijd wat bij een tweedehands winkeltje. H&M Divided is de wat apartere collectie van H&M. Ze hebben er simpele items, maar ook items die niet iedereen leuk vindt of durft te dragen.


Wat is je meest comfortabele item?
Klaske: Mijn gebreide oversized sweater van de Primark. Hij zit zo lekker!
Rieneke: De broek die mijn moeder zelf voor mij heeft gemaakt. Het zit lekker losjes en de print is ook nog eens een keer heel erg gaaf.

Welk item zou je voor geen goud dragen?
Klaske: Nike Roshe Run en de rest.
Rieneke: Nike Roshe Run en Adidas Superstar. Daar zal je mij nooit in zien. Ik vind ze persoonlijk gewoon niet zo mooi.


Wat is je go-to outfit als je geen idee hebt wat je moet dragen?
Klaske: Een jurkje, jasje of vestje en een bandana.
Rieneke: Ik weet eigenlijk altijd wel wat ik aan moet. Soms heb ik wel een ochtend dat ik snel moet. Dan weet ik wel precies wat ik aan kan doen. Een highwaisted broek, basic top en een oversized blouse of blazer.

Welke fashion trend moet er volgens jou terugkomen of blijven?
Klaske: Oversized. Het zit zo lekker!
Rieneke: Broekspijpen oprollen. Ik vind het geweldig!

Dit waren onze antwoorden op de Fashion Fun TAG. En welke trend moet er volgens jou blijven? Laat het ons weten in de reacties!
Bron foto's: Pinterest

You Might Also Like

0 reacties

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op onze blog! Daar worden we heel blij van!