Vriendschap

18:00

Vandaag wil ik het met jullie hebben over vriendschappen. Ik vind het zelf een interessant onderwerp en ik vind het leuk om jullie daar wat over te vertellen.




Toen ik naar de middelbare school ging was ik vastberaden. Ik wilde populair worden. Dus ik zou vriendinnen worden met een populair meisje. Dat is mij toen ook gelukt. Ik werd vriendinnen met een populair meisje. Het probleem was alleen dat in niet zo was als een populair meisje 'hoort' te zijn. Ik voelde mij er niet gelukkig bij.



Het ging slecht met de 'vriendschap' die ik had met dat meisje. Er was een ander meisje dat tussen ons kwam. Toen werd ik opgevangen door een groepje van vier lieve meiden. Bij die meiden voelde ik mij wel heel erg fijn. Ik kon echt mezelf zijn bij deze meiden. Eén van deze meiden werd mijn beste vriendin en is dat nog steeds. Dit groepje is uiteindelijk uitgegroeid tot een groepje van 8 meiden. Op dit moment is het een groepje van 7 meiden. Wij hebben nu nog steeds contact en we hebben het super gezellig samen. Dat is wat ik echte vriendschap noem.



Je moet je goed voelen in een vriendschap. Je moet een vriendschap niet forceren, dat heb ik wel ondervonden. Vriendschap is voor mij heel erg belangrijk en ik heb nu een geweldige vriendinnengroep. Ik heb ook wel verschillende vriendinnen buiten deze vriendinnengroep. Deze vriendinnen zijn ook echt lief. Ik heb een vriendin die ik al heel haar leven ken. We waren baby's toen we elkaar leerde 'kennen', voor zover dat kan als je een baby bent.



Een vriendschap kan je ook met een familielid hebben. Klaske en ik zijn namelijk naast nichtjes ook vriendinnen. We weten wat we aan elkaar hebben en we kunnen heel goed praten. Daarnaast hebben we ook heel veel plezier met elkaar.



Je moet energie steken in een vriendschap. Een vriendschap moet van twee kanten komen, blijf dat altijd onthouden. Als je het gevoel hebt dat de vriendschap alleen van jouw kant komt moet je dat aangeven bij de ander. Net als in een relatie moet je ook gelukkig zijn in vriendschap.



Blijf altijd jezelf in een vriendschap. Een echte vriend(in) neemt je zoals je bent. Als diegene je niet accepteert is hij/zij jouw vriendschap niet waard. Mijn vriendinnen zijn allemaal anders, maar we nemen elkaar zoals we zijn en we vullen elkaar aan en hebben het heel erg leuk samen. Ondanks dat we in heel veel dingen anders zijn, passen wij heel erg goed bij elkaar. In onze klas was het altijd 'die 8 meiden' en iedereen wist over wie het dan ging.



Wat betekent vriendschap voor jou? Hebben jij een groep vriendinnen of verschillende vriendinnen die vriendinnen zijn met elkaar? Volg je ons al op social media en op Bloglovin'?

Bron foto's: Tumblr












You Might Also Like

4 reacties

  1. Mooi artikel! Zelf heb ik 2 heel goede vriendinnen en nog een aantal 'gewone' vrienden en vriendinnen. Ik heb wel eens medelijden met die populaire meiden: zoveel vrienden maar eigenlijk zijn ze hartstikke eenzaam zonder mensen die er écht voor hen zijn, ook in moeilijke tijden...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Emma! Fijn dat je 2 heel goede vriendinnen hebt! Ik heb ook wel eens medelijden met die populaire meiden, om dezelfde reden!

      Verwijderen
  2. Rieneke, je bent een schat! Ik vind je echt geweldig en bent ook een hele goede vriendin! Ik zou normaal niet op onze eigen blog reageren, maar ik vind het zo lief hoe je over me schrijft! <3

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op onze blog! Daar worden we heel blij van!