Little sister

18:00

Thuis ben ik het jongste zusje. Ik heb ook nog eens alleen broers en ze zijn ook nog eens veel ouder. Mensen vinden het soms zielig voor mij. Ik krijg ook wel eens te horen dat ik dan zeker wel verwend zal zijn. Natuurlijk ben ik het kleine meisje en krijg ik soms iets meer, maar dat is ook een voordeel aan het kleine zusje zijn. Daarom gaat deze blogpost over de voordelen van een klein zusje zijn.




Vroeger was het voor mij heel gewoon dat mijn broers veel ouder waren. Ik wist niet anders dan dat het heel normaal was. Tot ik naar school ging en bij andere kindjes thuis kwam. Sommige waren de oudste thuis en sommige hadden broers en zussen die maar een klein beetje ouder waren. Ik wilde ook altijd graag een vriendje, want mijn oudste broers hadden een vriendin. Veel kinderen snapte dat nog niet eens. Ik kan het niet perse een voordeel noemen, maar ik vond dit wel een leuk verhaaltje om te vertellen.



Zoals ik al vertelde, ik krijg meer. Als mijn broers op vakantie waren geweest, namen ze altijd iets voor mij mee. Op mijn verjaardag kreeg ik niet van het hele gezin één cadeau, maar van mijn broers kreeg ik ook nog cadeautjes. Ik ben al een hele tijd de enige voor wie mijn ouders dingen betalen, dus is het ook wat makkelijker om te zeggen dat ik bijvoorbeeld duurdere schoenen krijg. Ik kan niet ontkennen dat ik een beetje verwend ben, maar het is niet zo dat ik alles krijg wat ik wil.

Toen mijn oudste broer trouwde was ik 7 jaar oud. Mijn tweede broer trouwde toen ik 8 was. Ik mocht bruidsmeisje zijn bij mijn tweede broer. Alles herinner ik mij nog als de dag van gisteren. Ik vond het zo leuk om bruidsmeisje te zijn. Het was alleen een beetje jammer dat ik mijn schoolreisje ervoor moest missen. Toen ik dat voor het eerst hoorde vond ik het helemaal niet leuk. Nu kan ik er alleen maar heel hard om lachen.



Broertjes of zusjes heb ik niet, maar ik heb wel nichtjes en een neefje. Op mijn 11e werd ik al tante. Ik kreeg een klein nichtje en ik was heel erg trots. Nu is ze 5 en over een paar maanden al 6 en ik ben nog steeds heel trots op haar, net als op haar zusje van een jaar en haar neefje van 2 maanden.



Vaak krijg ik de vraag of ik het erg vind om alleen maar broers te hebben. Vroeger baalde ik er wel eens van dat ik geen klein broertje of zusje had, zoals de meeste van mijn vriendinnetjes. Toch vond ik het toen ook al niet zo heel erg. Mijn schoonzussen voelen ook als zussen. Ik kan heel erg goed met ze opschieten en dat is heel erg fijn. Ik kan mij niet anders herinneren dan dat ze mijn schoonzussen zijn. Mijn broers zijn echt heel erg lief, ook al plagen ze mij heel erg vaak. Ik weet gewoon niet hoe het is om geen oudere broers te hebben. Dus nee, ik vind het niet erg om alleen maar broers te hebben.

Uit wat voor een gezin kom jij? Ben jij de oudste of de jongste? Of zit je ergens tussen in? Vind je die positie fijn?

Bron foto's: Google, Pinterest

You Might Also Like

9 reacties

  1. Ik wilde altijd juist een oudere broer hebben;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het ook echt heel erg leuk om broers te hebben, ze zullen je ook altijd willen beschermen echt heel lief

      Verwijderen
  2. Ik ben altijd de oudste geweest, zowel thuis als in de hele familie van alle neefjes en nichtjes. Dat is eigenlijk helemaal niks. Iedereen verwacht dan altijd alles van je en dat is niet altijd prettig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah ja dat lijkt me vervelend! Ik heb geen idee hoe dat is want bij de familie van Klaske en mij ben ik ergens tussenin en bij de andere familie ben ik de jongste.

      Verwijderen
  3. Oh heerlijk, de oudste zijn is echt vreselijk, want kleine kinderen en overal de schuld van krijgen en alles is voor het eerst zeg maar, mijn broertje mag bijvoorbeeld veeeel later naar bed dan ik op die leeftijd hahaha! Maar aan de andere kant ben ik altijd wel degene die nieuwe dingen en kleren krijg ;)
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aaaahhhh Emma je hebt echt een heel zwaar leven, ik leef met je mee! Ik kreeg ook altijd nieuwe kleren, want ja ik kan moeilijk kleding van mijn broers aan doen.

      Verwijderen
    2. Conclusie: Rieneke is opgegroeid onder ideale omstandigheden hahaha :P

      Verwijderen
    3. Inderdaad haha, ons leven is zo zwaar Emma!

      Verwijderen
    4. Jullie hebben het ook zo zwaar

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op onze blog! Daar worden we heel blij van!