Mijn boekenaanraders

18:00


Er was eens een klein meisje. Ze heette Klaske. En ze was dol op boeken. Ze las elke dag en had al gauw de hele schoolbibliotheek uitgelezen. En als ze naar de gewone bibliotheek was geweest, las ze meerdere boeken in een dag uit. Mensen zeiden dat ze nooit zo snel kon lezen en dat ze gewoon dingen oversloeg, maar Klaske wist wel beter. Ze was gewoon een boekenwurm. 

Op een dag ging haar vader bij een uitgeverij werken. Klaske was dolgelukkig, nu zou ze nog meer boeken kunnen lezen! Langzaam begonnen de boekenkasten voller te worden. En in 2015 is het zelfs zo dat er stapels boeken naast de boekenkast liggen, omdat drie boekenkasten simpelweg te weinig is. Klaskes eigen boeken bewaarde ze als schatten, die kregen een plekje in haar rode boekenkast. 

En uit die boekenkast heb ik mijn aanraders voor jullie gezocht! Ik heb geprobeerd om niet de populairste boeken te pakken, omdat jullie The Fault In Our Stars en The Hungergames toch allemaal al kennen. En zo niet, schaam je! Op sommige exemplaren staat leesexemplaar, dit komt omdat ze bij mijn vaders werk vandaan komen. Boekhandels krijgen soms een leesexemplaar en om te voorkomen dat ze die verkopen, wordt dat er duidelijk opgezet. En ja, af en toe glipt zo'n leesexemplaar ook mijn boekenkast in...


Hate List | Jennifer Brown

De lijst was eigenlijk haar idee. Maar Valerie kan haar ogen niet geloven als haar vriend Nick op een dag om zich heen schiet in de aula en doelbewust richt op de schoolgenoten op de lijst, de hate list. Ze probeert hem nog tegen te houden, maar het is al te laat. Valerie komt in een nachtmerrie terecht. Hoe zorgt ze ervoor dat haar onschuld bewezen wordt? Mag ze nog van Nick houden, nu hij anderen van het leven heeft beroofd? En wie zijn haar echte vrienden eigenlijk? 

In Hate List krijg je een kijkje in het leven na een schietpartij. En niet vanuit zomaar iemand, maar vanuit het perspectief van de vriendin van de schutter. Die hem misschien wel op het idee bracht. Ik vind dit boek heel goed, ik werd gegrepen door het heftige verhaal. Ik kan het alleen maar aanraden.


Stuck | Lisa T. Bergren 

Gabi en Lia brengen elke zomer in Italië door. Als dochters van een archeologe gaan ze vaak met haar mee naar oude graven met bijzondere muurschilderingen. Op een dag leggen ze hun handen tegelijk op een tekening van twee handen en verdwijnen ze naar het jaar 1332. Daar is een hevige strijd gaande tussen twee adellijke families. Gabi wordt gered door de prins Marcello Falassi die haar naar het kasteel van zijn vader brengt. Ineens lijkt haar vakantie een stuk interessanter.

Een tijdreis maken en gered worden door een knappe prins, wie wil dat nou niet? Gabi overkomt het. Haar zusje is verdwenen en ze zal het alleen moeten overleven in 1332. Ze komt in een kasteel terecht en moet zich aanpassen aan de tijd waarin ze is beland. Ik vond het een erg leuk boek. Je kunt er lekker bij wegdromen, maar het is absoluut niet saai en té voorspelbaar. Ik raad hem je zeker aan!


De Test | Joelle Charbonneau 

De jonge, ambitieuze Cia Vale is tot haar vreugde een van de uitverkorenen om deel te nemen aan De Test: een jaarlijks terugkerend evenement waarvoor alleen de allerbeste studenten uit de koloniën van het Verenigd Gemenebest geselecteerd worden. Zij die slagen voor De Test hebben de wereld aan hun voeten liggen en zullen klaargestoomd worden tot toekomstige leiders van hun land. Vol goede moed, maar met waarschuwingen van haar vader in haar achterhoofd, vertrekt Cia naar de hoofdstad, waar De Test zal plaatsvinden. Als blijkt dat de inhoud van de diverse beproevingen niet alleen geestelijk, maar ook fysiek het uiterste van de kandidaten vraagt, ontstaat er een onderlinge strijd tussen de deelnemers. Kan Cia de mensen die het dichtst bij haar staan wel écht vertrouwen, of is niets wat het lijkt?

Als er ergens staat dat een boek op Divergent en The Hungergames lijkt, moet ik het lezen. Zo ging dat ook bij de test. Rieneke raadde hem aan en ik reserveerde direct de hele serie bij de bieb. Ik ben nu bezig in deel drie en het is zo leuk. Als je eenmaal begint, kan je niet meer stoppen!


Daisy | Phil Earle

De veertienjarige Daisy wil eigenlijk maar één ding: weten wie haar moeder was. Haar vader rouwt nog steeds om zijn vrouw en wil niet met Daisy praten. Dan ontdekt Daisy dat haar moeder is overleden op de dag dat zij geboren werd. Ze voelt zich hier schuldig over en denkt dat haar vader het haar kwalijk neemt. Ten einde raad gaat ze bij haar vader weg. Daisy komt in een woongroep terecht. Maar de afstand helpt niet om de pijn te verzachten. Het enige wat werkt, is zichzelf snijden. Dan voelt ze even niets. 

Daisy vond ik een erg indrukwekkend boek. De manier waarop de schrijver de gevoelens van Daisy onder woorden heeft gebracht vind ik zo goed. Je gaat je helemaal inleven in Daisy. Ik vind het een erg knap geschreven verhaal en als je het nog niet gelezen hebt, raad ik je aan dat zo snel mogelijk te doen!



Right Behind You | Gail Giles

De negen jaar oude Kip McFarland steekt per ongeluk zijn buurjongen Bobby in brand. Na jaren in een gesloten inrichting voor jeugddelinquenten te hebben gezeten wordt Kip vrij gelaten. Omdat de moord op Bobby zoveel aandacht heeft gekregen in het hele land, krijgt Kip een nieuwe identiteit. Onder de naam Wade Madison verhuist hij met zijn vader en diens nieuwe vriendin naar Indiana, waar niemand hem kent. In het begin gaat het goed, maar zijn verleden blijft hem achtervolgen. In een dronken bui verraadt hij zijn ware identiteit en wordt gedwongen weer te verhuizen. Gaat het Kip deze keer wel lukken om zijn verleden achter zich te laten?

Dit boek kreeg ik en toen ik de achterkant las, wist ik echt niet wat ik er van moest denken. Het belandde dan ook ergens onderaan op mijn leeslijstje. Maar ik had het zo fout. Het boek is geweldig! Ik zat helemaal in het boek en vond het heel jammer toen het uit was. Ja, een absolute aanrader!

Je zou zomaar wat kunnen zien aan de kwaliteit van de foto's. Ik ben namelijk sinds gisteren de trotse eigenaar van een Canon eos 1200D! Op mijn persoonlijke blog vertel ik daar meer over.

Wat is jouw favoriete boek?


You Might Also Like

5 reacties

  1. Misschien moet ik ook maar eens wat meer boeken beginnen lezen... Heel erg leuk lijstje! En ohja, de kwaliteit is ook leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aah leuke boeken! Stuck lijkt me echt geweldig, ik zal eens kijken wat ze bij ons in de bieb hebben! :)
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke aanraders! Ik vind lezen echt heel leuk maar ik ben bang dat nu school weer begint ik er weer bijna geen tijd voor zal hebben. Vooral right behind you klinkt heel leuk.
    liefs. Jonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die laatste lijkt me nog steeds heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Handig!! Ik heb weer inspiratie gekregen, al zijn er nog een heleboel boeken die ik wil lezen...

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op onze blog! Daar worden we heel blij van!