Straks reis ik heel de wereld over...

18:00


Reizen. Ik ben er dol op. Het buitenland ontdekken maakt me blij, maar ook in Nederland leuke plekjes bezoeken vind ik erg leuk. Of ik nou op een camping in Zeeland of in een luxe bungalow in Spanje verblijf, het is allemaal goed. Vandaag vertel ik waar ik allemaal al ben geweest en waar ik later nog heel erg graag heen wil. Ga je mee op reis?

Toen ik wat jonger was, bleven mijn ouders, broer, ik en later mijn broertje in Nederland. We gingen op vakantie naar Zeeland, Ameland, Noord-Holland, eigenlijk overal waar strand in de buurt was. Ik vond het allemaal prima, zolang ik maar in het zand kon spelen. Ik weet er natuurlijk niet zo heel veel meer van, maar als ik de foto's terugkijk, zie ik er heel tevreden uit, dus ga ik er maar van uit dat ik er van genoot.

In 2005, ik was toen 6, bezocht ik voor het eerst het buitenland. Met zijn vijven toerden we in een Ford Focus naar Frankrijk om voor de allereerste keer te gaan kamperen. Mijn oom en tante hadden daar al ervaring mee en maakten mijn ouders helemaal enthousiast. Het was een erg geslaagde vakantie en zo propten we een jaar later de auto weer vol om weer naar Frankrijk te gaan. We bivakkeerden twee weken in een tent en ik had het ook dit keer prima naar mijn zin.

Frankrijk 2014
In 2007 werd mijn jongste broertje geboren en verhuisden we. We gingen niet op vakantie. Een jaar later bezochten we Friesland. Daarna volgden vakanties naar Belgiƫ, Polen en Duitsland en deze zomer in Zeeland. Met mijn ouders ga ik dus meestal niet heel ver weg. Dat vind ik geen probleem, in Nederland heb je net zo goed prachtige plekjes.

In oktober 2014 ben ik ook naar Rome geweest. Omdat ik Latijn had, ging ik er met school een week heen. Het was echt geweldig. Rome is een prachtige stad en ik zou het iedereen aanraden om er een keer heen te gaan. Omdat ik met school was, had ik een druk programma en moest ik opdrachten maken, maar het lijkt me onwijs gaaf om alles nog een keer op mijn gemak te bekijken.

Met een lieve vriendin in het colosseum!♥


Ik hoop in oktober dit jaar weer een reis met school te hebben. Ik ga namelijk naar Londen. Ik heb er echt heel erg veel zin in. Ik wil al zo lang een keer naar Londen en nu gaat het gebeuren! We slapen in gastgezinnen en gaan er met de bus heen, meer weet ik zelf ook nog niet. Wat ik wel weet is dat het een groot avontuur gaat worden waar jullie zeker nog meer over gaan lezen!

Ook Parijs staat op de planning. Weer met school. Mijn examenreis. Ik moet eerlijk toegeven dat ik meer zin heb in Londen dan in Parijs. Ik vind een paar dagen in een stad al kort, laat staan een dag. Natuurlijk lijkt het me leuk om de bezienswaardigheden te zien, maar omdat het maar een dagje is, moet je in sneltreinvaart overal doorheen. Daar houd ik niet zo van. Desalniettemin (dat vind ik een leuk woord om te gebruiken, hihi) lijkt het me een leuke ervaring.

Ooit wil ik Amerika met mijn bezoek vereren. Ik denk dat iedereen wel naar Amerika wil en ik dus ook. Ik zou het onwijs tof vinden om er voor een bepaalde tijd te wonen of studeren, maar ik denk niet dat het daarvan gaat komen. Misschien kan het wel in een Europese stad. Bij mijn toekomstige studie is er namelijk (zoals bij heel veel studies) ook de mogelijkheid om in het buitenland te studeren. Hoe leuk zou het zijn om tijdelijk in bijvoorbeeld Engeland te studeren? Ik droom nog even verder...

Ik ben trouwens ook een persoonlijke blog begonnen. Ik zou het super vinden als je een kijkje neemt!

Waar ben jij al geweest en waar wil je nog graag heen?





You Might Also Like

4 reacties

  1. Wat leuk dat je naar Londen gaat! Geniet ervan! Ikzelf zou graag nog een keertje naar Ierland willen, en Amerika staat ook hoog op mijn lijstje. Ik wil met je mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik reis met mijn ouders ook nooit heel ver, maar ik geniet er ook wel van, alleen zou ik ook een keertje wat verder gaan. Veel plezier in Londen (ook al is het nog even wachten)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yaayyy Londen is zo leuk heel veel plezier alvast hehe<3 Ik heb ook nog zooo veel dromen over allerlei plekken bezoeken... Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. "Straks reis ik heel de wereld over..." Dat beloofd wat, dacht ik toen ik de titel van dit artikeltje las. En ja hoor ik had gelijk! Wat ontzettend gaaf dat je naar Rome bent geweest! Ik ga daar op kunstreis heen over twee jaar met school, heb er onwijs veel zin in! En Londen ook al zo vet! Ik moet wel zeggen dat ik Parijs echt veel leuker en mooier vond, maar Londen is ook niet verkeerd uiteraard! In ieder geval veel plezier lieverd! xx

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op onze blog! Daar worden we heel blij van!