Mijn 'ziek zijn essentials'

18:00


De zomer verdwijnt langzaam en het begint weer een beetje herfstachtig te worden. Dat betekent naast de leuke dingen: bladeren die verkleuren, dikke truien en flikkerende kaarsjes dat ook de virusjes weer aanwezig zijn. Dat is wel te merken, op instagram zag ik al een paar 'ik ben ziek' foto's voorbij komen. En zelf ben ik ook de pineut...

Ik hik er nu al een aantal dagen tegenaan. Ik ben net niet echt heel ziek, maar ik voel me ook absoluut niet kiplekker. Mijn broer daarentegen is wel echt ziek. Koorts, overgeven, oorpijn, hij maakt het allemaal mee. Ziek zijn is natuurlijk niet leuk, maar je kunt het voor jezelf wel wat dragelijker maken en dus deel ik vandaag mijn essentials met jullie!

EEN LEKKER LIGGEND BED

Als ik ziek ben, lig ik meestal lekker in mijn bed. Een paar kussens, nog een extra dekentje en mijn fijne matras, vind ik erg belangrijk als ik ziek ben. Vroeger lag ik nog weleens op de bank, maar tegenwoordig gaat er niks boven mijn eigen bed! Dat is de plek waar ik goed kan uitrusten en langzaam weer herstellen.

VITAMINES

Fruit is erg belangrijk als je ziek bent. Als je niet genoeg vitamines eet (ik beken) word je sneller ziek. Als ik dan ziek ben, schotelt mijn moeder me heel erg veel fruit voor en beloof ik mezelf dat ik écht meer fruit ga eten. Want dat is absoluut nodig voor je weerstand!



EEN BOEK

Het ligt eraan hoe ziek ik ben, maar als ik me alweer wat beter voel, lees ik graag een boek. Als ik namelijk een paar dagen alleen de muren van mijn kamer en die van de wc heb gezien, ga ik me snel vervelen. Een boek is daar ideaal voor!

YOUTUBE

Wanneer ik ziek ben, is Youtube mijn beste vriend. Na een paar uurtjes slaap heb ik meestal wat behoefte aan iets 'doen', maarja een beetje lastig als je met koorts in bed ligt. Gelukkig bestaan er youtubes, zij slepen me er doorheen ;)

DRINKEN

Of je nou buikgriep hebt (dat is zo vervelend) of keelpijn, drinken is erg belangrijk. Je wilt absoluut niet uitdrogen (je eigen bed ligt vast lekkerder dan een ziekenhuisbed). En ja, als je ziek bent heb je wel een groter risico. Water is altijd goed om te drinken en ook thee (met honing als je keelpijn hebt) en vruchtensap worden aangeraden.


HEERLIJK ZITTENDE KLEDING

Als ik ziek ben, loop ik meestal in een joggingbroek en een trui. Mijn favoriet is toch wel de trui die ik kocht in Rome. Hij zit heerlijk en geeft me goede herinneringen (Rome is alweer bijna een jaar geleden, time flies!). Het is echt een musthave wat mij betreft, want hoe dol ik ben op kleding, als ik ziek ben, ga ik echt niet in een rokje met panty lopen. Nou ja, in mijn bed liggen.

Hopelijk overleef je met deze essentials dat nare griepje en ben je snel weer de oude. Ben jij vaak ziek?




You Might Also Like

2 reacties

  1. Jaa dit zijn echt wel de essentials haha ;) Ik overleef het met mijn bed, een boek en YouTube. Jep. Xo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. DIE BLOND MOK IS ECHT AWESOME!! Dat moest ik even kwijt :) Goeie ziek zijn essentials, alleen stiekem ook wel perfecte essentials voor een fijne zondag! Tenminste, bij mij dan...

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op onze blog! Daar worden we heel blij van!