Movies everyone should watch

18:00


Klaske raadde in het artikel van afgelopen zaterdag een aantal boeken aan. Dat inspireerde mij om jullie vandaag een aantal films aan te raden. Toen ik wat jonger was keek ik liever films dan dat ik boeken las. Nu is dat wel veranderd, want ik doe het allebei even graag. Vandaag deel ik mijn aanraders door de jaren heen. Ik zal je niet vervelen met The Hungergames, Divergent, The Fault in Our Stars, Pitch Perfect, Frozen en Mean Girls, want als je die niet hebt gekeken dan kan ik niet met je praten. Die films hebben net als de films die ik je zo ga aanraden een speciaal plekje in mijn hart. 

Natuurlijk ben ik geen expert op het gebied van films, maar ik kan wel vertellen wat ik zo leuk, goed en/of mooi vind aan de films. De meeste films kijk ik via Popcorn Time. Als de film niet op Popcorn Time staat zal ik dat even vermelden.


Paddington

Paddington is een beer die leeft in het oerwoud in Peru. Hij droomt over een leven in Groot-Brittanniƫ. Op een dag gaat hij als verstekeling aan boord van een schip en komt hij in Londen terecht in Station Paddington. Hij voelt zich eenzaam en verlaten tot de familie Brown passeert. Ze lezen het bordje aan zijn nek: "Please look after this bear. Thank you" en besluiten hem mee naar huis te nemen. Alles lijkt goed te verlopen tot de taxidermiste Millicent hem in het oog krijgt en hem wil vangen om op te zetten in het museum.

Als je anderhalf uur wil lachen tot je het bijna in je broek doet en je buikspieren weer een dagelijkse work-out hebben gehad, is dit de perfecte film voor jou. Ik heb echt zo hard gelachen om deze film. Toen ik klein was had een aantal Paddington knuffels en ik was gek op de verhalen van Paddington. Daarom wilde ik deze film ook heel erg graag zien. Waarschijnlijk ga ik deze film echt nog veel vaker bekijken.



October baby

Hannah lijdt als negentien jarige - eerste jaar college student - aan epilepsie, astma en depressie. Wanneer ze op het punt staat haar theater debuut op de universiteit te maken, stort ze plotseling in op het podium.

In het ziekenhuis ondergaat ze een groot aantal tests. De behandelend arts/psycholoog constateert dat Hannah het gevoel heeft dat ze ongewenst is. Ze komt er achter dat ze geadopteerd werd en dat haar echte moeder haar als ongeboren kind, bijna geaborteerd had. Hannah ervaart een groot aantal emoties van verwarring, tot woede en wanhoop. Ze praat hierover met haar beste vriend Jason en besluit vervolgens op zoek te gaan naar biologische moeder.

De speurtocht naar haar verleden, brengt Hannah naar haar geboorteplaats Mobile, Alabama. Ze heeft een emotioneel gesprek met de verpleegkundige, die assisteerde bij de mislukte abortus. Als ze eindelijk haar moeder ontmoet, wordt ze overspoeld met nog grotere gevoelens van afwijzing, woede en haat. Maar uiteindelijk komt Hannah tot de ontdekking hoe waardevol het leven is!

Dit is echt een goede film. Nu ik er aan denk wil ik het weer kijken. Ik heb er echt heel hard om gejankt. Het is een heel erg heftig verhaal van een jonge vrouw. Je voelt echt mee met haar en haar zoektocht. Als je echt een mooie en goede film wil zien is dit echt een aanrader. Deze film staat niet op Popcorn Time en ik heb geen idee of het wel op Netflix staat.



Conviction

Betty Anne Waters is een werkende moeder die haar leven op z'n kop zet door aan een rechtenstudie te beginnen. Dit om haar broer te vertegenwoordigen, die valselijk beschuldigd wordt van moord, maar door het systeem geen mogelijkheden meer heeft in beroep te gaan.

Coviction is een hele heftige film. De film is voor 12 jaar en ouder, maar ik zou mensen tot 14/15 wel aanraden om het zeker niet alleen te kijken. Er gebeuren wat dingen die echt heel erg heftig zijn om te zien. Het is wel echt een prachtige film. Een zus die ontzettend veel over heeft voor haar broer. De film staat wel op Netflix volgens mij, maar niet op Popcorn Time.



If I stay

Het verhaal gaat over een 17-jarig meisje Mia dat in een coma raakt en een zogenaamde uittreding heeft nadat zij en haar familie betrokken zijn bij een tragisch auto-ongeluk. In de vierentwintig uur die volgen op het afschuwelijke auto-ongeluk, wordt Mia voor een onmogelijke keuze gesteld.

If I stay is een beetje een verwarrend verhaal. Zeker als ze net de aanrijding heeft gehad begrijp je er helemaal niks van. Toch is het een mooi verhaal over liefde en moeilijke keuzes. Het is ook best wel een heftige film. De tranen gleden best wel vaak over mijn wangen. Wat mij betreft ook weer een echte aanrader.


Pitch Perfect

Twee concurrerende a capella zanggroepen, de Barden Bellas (allemaal meisjes) en de Barden Treblemakers (allemaal jongens), strijden om het “International Championship of Collegiate A Capella” (ICCA) te winnen, dat elk jaar in de lente gehouden wordt op Carnegie Hall. De Barden Bellas krijgen echter te maken met persoonlijke conflicten: hun zangeres Chloe heeft stemproblemen, velen van hen zijn afgestudeerd, en hun leider Aubrey probeert wanhopig te groep bijeen te houden. Dan wordt de eerstejaars studente Beca Mitchell in de groep opgenomen. De rebelse Beca heeft goede ideeĆ«n, maar deze worden routinematig neergesabeld door Aubrey. Ondertussen probeert Beca niet verliefd te worden op Jesse, een nieuw lid van de Treblemakers.

Hoe vaak ik Pitch Perfect heb gezien? 15 keer denk ik (zonder te overdrijven). Het is gewoon een hele leuke film. Heel erg voorspelbaar, maar af en toe is dat best leuk. Zang en dans films zijn gewoon heel erg leuk. Een paar weken geleden keek ik Pitch Perfect 2, maar die vind ik minder leuk. 

Een aantal films zijn wat bekender dan de andere. Ik hoop toch dat er voor iedereen iets leuks tussen zit. Alle films hebben goede boodschap (zelfs Paddington) en dat maakt een film voor mij veel waardevoller dan gewoon een film zonder een boodschap. 

Welke film wil jij graag zien? Wat is jouw favoriete film?

Bron foto's: Tumblr


You Might Also Like

0 reacties

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op onze blog! Daar worden we heel blij van!