Terug naar school als een 2e jaars

18:00


Dinsdag is het zover. Ik ging voor de vakantie naar huis als een 1e jaars die over is. Dinsdag mag ik naar school als een 2e jaars die gaat helpen met de introductie van de 1e jaars. De meeste mensen gaan met tegenzin naar school, maar ik heb echt wel weer zin om naar school te gaan. Meer leren over mijn passie. Laten zien wat ik kan.

Woensdag begint het echt leven weer. Om 6 minuten over half 9 zit ik in de trein onderweg naar Zutphen met mensen die naar hun werk moeten, studenten van het HBO of WO die nog iets verder moeten reizen, een paar studenten van mijn school, oude dames en heren en een paar leerlingen van de Vrije school. (Aan die laatste groep erger ik mij vaak als ik de trein van 6 minuten over 8 moet hebben. Dan zijn ze met een hele bende en zetten ze de hele trein op de kop.) Waarschijnlijk zit ik een beetje naar buiten te staren. Als de trein dan om 5 minuten voor 9 station Zutphen binnen rijdt schrik ik op en denk: 'Ben ik er alweer?'. Nadat ik heb uitgecheckt loop ik waarschijnlijk als een zombie van de trap af. Met een beetje geluk kom ik vriendinnen tegen en dan zorgen we dat we iets over 9 in de klas zitten met een laptop voor onze neus.


Op woensdag beginnen we vanaf nu met Project van onze spiksplinternieuwe mannelijke docent. Eerst hadden we voor Project en Interieur praktijk 2 vrouwelijke docenten. Vanaf dit schooljaar veranderd dat dus. Waarschijnlijk gaan we nog een beetje kennis maken met onze nieuwe docent en dan beginnen we met de les. Om half 12 ploffen we op de stoelen in de kantine neer om pauze te houden. Zo gaat het namelijk meestal bij ons. Om 12 uur mogen we onze docent Engels begroeten. Hem kennen we al. Onze klas kan goed kletsen, dus grote kans dat we het voor elkaar krijgen om van alles te doen behalve Engels. Het zou nog een Engelse film kunnen zijn. Om 1 uur kunnen we doorlopen naar Interieur praktijk. Dat zal vast eerst meer een beetje bijkletsen zijn met onze docente en ook nog een beetje leren. Ondertussen kunnen we een keer een pauze nemen of meerdere. Het grootste deel van onze klas moet de trein halen. De meeste mensen staan daarom al 5 minuten voor 5 klaar. Vaak mogen we dan ook wel weg hoor.


Dan zit ik weer in de trein. Nadat ik mijn vriendinnen gedag heb gezegd. Misschien pak ik mijn laptop erbij. Het ligt er aan hoe druk het in de trein is. Als ik om 5 uur uit ben zullen er wel veel mensen in de trein zitten die terug komen van hun werk en misschien een aantal van school. Misschien zit er wel weer een creep naar mij te kijken. Reizen met de trein zorgt bijna elke dag wel voor een verhaal aan tafel.


Na het eten ga ik waarschijnlijk naar boven. Ik doe misschien wel een klein beetje werk voor school of ik ga bloggen. Misschien pak ik wel een boek. Ik drink rond een uur of 8 beneden wat en we kletsen waarschijnlijk nog een beetje. Rond 9 uur of half 10 is het tijd om alvast te gaan liggen. Ik heb genoeg slaap nodig.

Eigenlijk is het niet veel anders om terug naar school te gaan als 2e jaars. Het jaar daarvoor was alles dan wel nieuw, maar eigenlijk had mijn dag precies dezelfde indeling. Ik heb alleen geen Burgerschap meer en dat vind ik helemaal prima. Voor rekenen hebben we een nieuwe docente, maar die beste meneer blijft ons nog wel dingen bij brengen over de wereld van de Marketing. Natuurlijk leer ik weer nieuwe dingen in het 2e jaar, maar dat deed ik in het 1e jaar toch ook?

Naar welk jaar ga jij dit jaar? Is het heel anders? Wat veranderd er?

You Might Also Like

4 reacties

  1. Leuk leuk! De meeste vakken klinken heel wat beter dan die van mij hehe..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha middelbare school vakken zijn inderdaad een stuk minder leuk!

      Verwijderen
  2. Wat leuk! En je agenda en interieurboekje: I love it!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Nienke! Dat interieurboekje heb ik nog van afgelopen jaar. Ik gebruik het om hele belangrijke dingen op te schrijven die ik altijd nodig zal hebben ook als ik al werk.

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op onze blog! Daar worden we heel blij van!