20 foodvragen TAG

18:00

In het blogarchief van Vera kwamen we de 25 foodvragen TAG tegen. Wij hebben er wat vragen uitgehaald en nu is het de 20 foodvragen TAG. Praten over eten is natuurlijk altijd goed. En dat is dan ook wat we vandaag gaan doen! 



WAT IS JE FAVORIETE ONTBIJT?
Klaske: Havermout met noten. Ik eet het bijna elke dag!
Rieneke: In de ochtend krijg ik vrij weinig door mijn keel heen. Ik ben niet echt iemand die graag ontbijt. Meestal eet ik wat fruit met een beschuitje.

HOE DRINK JE JE KOFFIE?
Klaske: Met sojamelk. Het liefst opgeschuimd.
Rieneke: Melk en een beetje suiker als ik het te sterk vind.




WAT ZIT ER OP JE LIEVELINGSBROODJE?
Klaske: Sla. tomaat, pesto en kip.
Rieneke: Gebakken ei! Ik eet het liefst bij elke lunch een gebakken ei. 

SOEP OF SALADE?
Klaske: Sowieso soep! Het liefst tomatensoep met stokbrood, lekker!
Rieneke: Lastige keuze. Ik ben niet echt een soep mens. Mijn favoriete soep is champignonsoep. Salades vind ik niet altijd lekker. Salade van sla vind ik wel lekker, maar daar zitten ook weer voorwaarden aan. Ik denk dat ik dan toch voor salade ga. 

WAT IS JE FAVORIETE KOOKBOEK?
Klaske: Ik kook eigenlijk nooit, haha. Dus een favoriet kookboek heb ik niet.
Rieneke: Het internet. Als ik ga koken en ik weet niet wat kijk ik even op het internet. Dan krijg ik vanzelf inspiratie

NOOIT MEER ZOET OF NOOIT MEER HARTIG?
Klaske: Nooit meer zoet. Ik vind hartig gewoon té lekker! 
Rieneke: Ik ben echt een zoetekauw, maar ik word zoet op een gegeven moment toch te veel worden. Ik denk dat ik dan toch wel voor hartig ga. Al is er dan nog maar weinig wat ik lekker vind voor op mijn brood.




WELKE KEUKEN (LAND) IS JOUW FAVORIET?
Klaske: Italiaans! Spaghetti, pizza, zo lekker!
Rieneke: Italiaans en Pools! De Poolse keuken is heel erg vers en gewoon echt geweldig lekker! Op de foto met de titel van de tag zie je Rosól dat is een traditionele Poolse soep met meer noedels/vermicelli dan bouillon. 

WAT IS JE FAVO FOODFILM?
Klaske: Die heb ik niet.
Rieneke: Ik heb geen flauw idee wat ik me daar bij voor zou moeten stellen.

WAT IS JE MEEST ULTIEME GUILTY PLEASURE?
Klaske: Als ik een snoeprol heb, eet ik meestal direct de hele rol leeg. Ik kan dan gewoon niet meer stoppen. Zo lekker!
Rieneke: Ik eet graag de snoepjes op die mijn moeder koopt voor mijn nichtje en andere kinderen die komen. Meestal probeer ik wel wat voor ze over te laten.

WIE IS JE GROOTSTE INSPIRATIEBRON?
Klaske: Mijn moeder. Ze kookt goed en zoals zij het klaarmaakt, is het het lekkerst!
Rieneke: Mijn moeder is misschien niet de beste keukenheldin, maar ze kan best goed koken. Ze weet ook precies hoe lang iets moet koken, bakken en braden. Dat weet ik allemaal echt niet.



THUIS KOKEN OF UITETEN GAAN? 
Klaske: Uiteten!
Rieneke: Uiteten!!!

WAT IS JE LIEVELINGSRESTAURANT?
Klaske: Ehm. Helaas ga ik niet zo vaak uiteten. Maar er zit een italiaans restaurant in Kampen en daar vind ik het eten heerlijk!
Rieneke: Mag het ook een lunchroom zijn? Dat is Central Park in Apeldoorn. Het interieur is prachtig en je kan er heerlijk eten en de koffie is geweldig. Het interieur sluit heel goed bij het menu. 




BOODSCHAPPEN DOE IK BIJ...
Klaske: De Boni. 
Rieneke: Mijn moeder gaat de laatste tijd naar de Lidl en Aldi, omdat ze het fijn vind dat ze niet op zondag open zijn. Als ze snel even wat moet hebben gaat ze naar de Coop. Die is op loopafstand.

HET LEKKERSTE DAT IK OOIT GEGETEN HEB IS...
Klaske: Ik heb zoveel lekkers gegeten in mijn leven dat ik niet meer kan kiezen. 
Rieneke: De appeltaart die ze op de dagbesteding van mijn broer maken. Dat is de beste appeltaart die ik ooit heb gegeten.

MIJN FAVO SNACK IS...
Klaske: Pure chocolade met noten.
Rieneke: Chips en chocola. Ik kan als het moet een hele zak chips op en een reep chocola krijg ik ook wel naar binnen.

WAT ZIT ER OP JOUW PIZZA?
Klaske: Mozzarella! Of ananas.
Rieneke: De combinatie van zoetig en hartig of iets in combinatie met knoflook.




WAT LUST JE ECHT NIET?
Klaske: Champignons. En vis. Bah.
Rieneke: KAAS! Het mag wel gesmolten zijn, maar gewoon kaas ieehhh.

HET GEKSTE DAT IK OOIT GEGETEN HEB IS... 
Klaske: Ik heb vast weleens iets geks gegeten, maar ik weet het niet meer.
Rieneke: Eend. Misschien vinden andere mensen het niet gek, maar ik wel. Ik bestelde het in een restaurant en ik vond het echt heel erg lekker.

WAT STAAT ER OP JE FOOD BUCKET LIST?
Klaske: Eigenlijk niets, haha.
Rieneke: Biefstuk bij Loetje. Ze schijnen daar de beste biefstuk te hebben.


IK KAN NIET LEVEN ZONDER...
Klaske: Koffie. En pizza.
Rieneke: Pizza!!!!!!!!

Welke keuken is jouw favoriet? Wat is jouw lievelingsrestaurant? Wat staat er op jouw food bucket list? Laat het ons weten!

Bron foto's: Pinterest en Central Park

You Might Also Like

5 reacties

  1. Aah wat doen jullie me aan, ik krijg hier echt honger van haha! Sorry, trek.. ;) Bij mij is de Hollandse keuken favoriet hehe, groenten aardappels en vlees is gewoon yumm. Mijn lievelingsrestaurant is een wokrestaurant bij ons in de buurt, daar zou ik gerust elke week willen eten haha! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Af en toe is die Hollandse keuken wel lekker, maar dat word ik zo snel zat. Oehhh wokken, lekker!!

      Verwijderen
  2. Haha, ik ben dol op deze tag! Zelf ben ik dol op Italiaans ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hmm jammie! Van al dat eten krijg ik echt honger!
    liefs. Jonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is echt een leuke tag! Ik ben gek op Italiaans en Mexicaans eten <3

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op onze blog! Daar worden we heel blij van!