Longboarding #1

18:00

Longboarden. Ik vind het heerlijk. Sinds ik voor de eerste keer op het pennyboard van mijn nichtje mocht, wist ik dat dit iets voor mij was. Niet omdat het een hype is, maar omdat ik het leuk vind. En ontspannend. Toen ik weer een keer bij mijn oom en tante was en ontdekte dat mijn neef een longboard heeft, kon ik mijn geluk dan ook niet op. Zo kon ik mooi oefenen. En daarna kwam de dag dat ik mijn eigen longboard in mijn armen mocht sluiten (eeh...). En nu longboard ik erop los en vandaag wil ik jullie vertellen over mijn ervaringen!



Ik was eigenlijk van plan om direct een duur longboard te kopen. Dan had ik meteen een goede en dat leek me toch wel handig. En een goedkoop longboard, dat leek me gewoon niks. Ik moest alleen het geld nog verdienen. Thuis hebben mijn ouders en broers wekenlang mijn longboardverhalen aangehoord. En op mijn dag kwam mijn vader met de tip: 'Ze hebben longboards bij de Action.' Ik bedankte hem vriendelijk, maar was niet van plan om er iets mee te gaan doen. Tot ik op een dag met mijn moeder naar de Action ging.

Ik zag ze liggen. De longboards. Ik was er direct vanuit gegaan dat ze heel slecht zouden zijn, maar eerlijk gezegd zagen ze er prima uit. Ik bekeek alles nauwkeurig en kwam tot de conclusie dat het best het proberen waard was. Voor maar 25 euro. Dus nam ik een longboard mee naar huis.


Thuis gekomen moest ik mijn longboard natuurlijk direct testen. Ik probeerde de stoep en dat ging best goed. Alleen het sturen was nog een beetje een issue. Hij was natuurlijk nog niet ingereden en bochten maken, ging dan ook echt nog niet. Maar ik zette door en longboardde telkens weer door onze wijk. Nu is mijn longboard goed ingereden en gaat het sturen heel makkelijk. Ik longboard er dan ook op los. Soms is het wel irritant dat mensen naar je kijken alsof je een levende attractie bent. Negeren, is mijn advies.


Natuurlijk moet je er niet vanuit gaan dat je nooit gaat vallen. Want dit gaat je sowieso overkomen. Zo ook bij mij. Ik reed in een vakantiepark waar mijn opa en oma waren en viel. M'n hand doet nog steeds zeer... Ook heb ik weleens gehad dat mijn longboard het gras inreed en ik daar voor lag. Tja...

Het longboard van de Action bevalt me tot nu toe goed. Natuurlijk zijn de wieltjes niet de beste die er zijn en ik ben dan ook van plan om die nog een keer te vervangen. Er zijn heus betere longboards te vinden, maar voor een beginnerslongboard vind ik deze prima. Nu kan ik lekker longboarden en heb ik meer geld voor een eigen laptop en hopelijk een camera!

Over een poosje zal ik jullie verder bijkletsen over mijn longboardavontuur. Longboard jij weleens? Of zou je het willen doen? Laat het me weten in de reacties!




You Might Also Like

4 reacties

  1. Niet te geloven dat ze bij Actions goede longboards verkopen, en niet eens zo heel duur! Jammer genoeg is het niks voor mij en pleur ik er waarschijnlijk direct af. :p

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Halloooo zeg voortaan even eerder dat er longboards bij de Action zijn... Die moet ik namelijk hebben! Echt supercoool!
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is geweldig! Ik ben dol op longboarden alleen m'n broertje vind het niet zo'n strak plan dat ik telkens die van hem meeneem haha. Ik ga zeker even een kijkje nemen bij de Action.
    X Annabel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. WoW, bij de action?!? Dat is zo gaaf, ik ga zeker even kijken! Ik kan het echt voor geen meter, maar ik wil het ZO graag leren! nog tips. :p?
    Liefs. Jonne

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op onze blog! Daar worden we heel blij van!