A Cousins Week #2

18:00


Deze week is het mijn beurt om jullie een kijkje in mijn leven te geven. Ik ben op vakantie in Polen en ik ga jullie dus laten zien wat ik de afgelopen week daar heb gedaan. Als je wil weten wat ik gedaan heb de afgelopen week moet je snel verder lezen.


ZONDAG


Vandaag begon ik met het lezen van mijn boek. Ik had de vorige dag het deel hier voor uitgelezen. Voor de mensen die even niet kunnen plaatsen welk boek dit is en welke serie; dit is Mockingjay uit The Hungergames serie. Ik had eerst heel erg lang uitgeslapen, omdat ik moe was van de reis van vrijdag. Daarna ging ik douchen.

Na het douchen heb ik mijzelf klaar gemaakt in het badkamertje (zonder douche) die ik in mijn eentje mag gebruiken. Toen ik naar buiten keek zag ik dat mijn broer en schoonzus er waren samen met mijn neefje, die zaten in een vakantie huisje 22 km verderop. Samen met mijn nichtje en neefjes uit Polen hebben we wat gedronken samen. Tijdens het drinken heb ik ook met mijn nichtje en neefjes gespeeld, dat was heel erg leuk om te doen. De taal is soms wat lastig, maar eigenlijk begrijpen we elkaar wel heel goed. Mijn nichtje verstaat Nederlands ook heel erg goed, maar mijn neefjes wat minder. 

Tijdens het spelen en kletsen riep mijn oom ons om te eten. Als je bij mijn oom en tante eet, dan kom je zeker een beetje aan. Het eten is zo lekker. Mijn tante had als voorgerecht een Poolse soep gemaakt. Je krijgt eerst een hele boel vermicelli in je bord daarna krijg je daar een beetje bouillon met groente overheen. Eigenlijk is het dus vermicelli met bouillon. Daarna had je zelf een heleboel schnitzels en gehaktballen met een paneerlaagje gemaakt. Daarnaast had ze aardappels gekookt en met sla uit eigen tuin had ze een salade gemaakt. Ze had ook iets gemaakt wat we nog nooit hadden gegeten bij haar. Courgette met een soort deeglaagje van ei, melk en bloem. Als toetje waren er ijsjes en ze had de aardbeien uit hun eigen tuin in de blender gedaan voor een soort smoothie.

Voor de rest heb ik niet veel bijzonders gedaan deze dag. Ik ga jullie vast vertellen dat niet elke dag zo'n lange tekst zal typen ;).

MAANDAG

  
Ik begon mijn dag lekker rustig met een paar bladzijden lezen. Daarna ging ik mijzelf klaar maken. Deze dag was lekker rustig. Ik heb buiten in het gras zitten bloggen met prachtig uitzicht. 's Middags aten we warm. Mijn moeder had stukjes kipfilet gebakken met aardappeltjes uit de oven en als groente hadden we tomaat en komkommer. Het weer was erg wisselvallig. Dan scheen de zon en dan ging het weer regenen.


DINSDAG



Mijn dinsdag begon weer lekker rustig. De ochtend was snel voorbij, omdat ik pas laat helemaal klaar was voor de dag. Voor het toetje van die middag vroeg mijn oom of we aardbeien wilde plukken. Samen met mijn ouders heb ik toen een emmer vol geplukt. Rond 14.00 hebben we gegeten. Na het eten gingen we allemaal een tijdje rusten. Daarna ging ik met mijn ouders naar Drezdenko een stad hier 14 km vandaan. We hebben boodschappen gedaan bij een supermarkt die Mila heet. 's Avonds hebben we weer bij mijn oom en tante gegeten en ik ging weer verder in mn boek.


WOENSDAG

Als eerst moet ik mijn excuses aanbieden dat ik woensdag helemaal ben vergeten om een foto te maken. Het was een beetje een andere dag en daardoor ben ik het helemaal vergeten. Mijn oom en tante gingen op vakantie met de kinderen. Wij hielpen om het huis een beetje aan kant te krijgen. Samen met mijn moeder en oma heb ik de was opgevouwen. Ik heb veel gelezen en een film gekeken. 's Avonds ging ik lekker in een warm bad.

DONDERDAG




Donderdag ben ik gelijk na het eten gaan lezen. Ik las mijn boek uit en begon in mijn volgende boek. Voor het middag eten gingen we een eind rijden. We kochten broodjes bij het bakkertje in het dorp. Volgens mij hebben we uiteindelijk iets van 3 of 4 uur gereden. 's Avonds aten we Penne. (Ja, ik heb hele kleine voetjes.)

VRIJDAG 



Het was vrijdag te warm om iets te doen. Ik heb vrijwel de hele dag zitten lezen. Mijn boek was aan het eind van de dag ook alweer uit. Dat betekent dat ik alweer in mijn vierde boek moet beginnen. Natuurlijk maakte ik ook even tijd om te bloggen en wat video's op Youtube te kijken. Ik at 's middags ook nog chips die smaakt naar kebab. 

ZATERDAG



Zaterdag was het warm. Het was fijner om binnen te zitten dan buiten. Daarnaast voelde ik me niet zo lekker. Ik heb lekker binnen films zitten kijken en ik lakte mijn nagels met een groen lakje van Miss Sporty. Ik ben trouwens gek op dit lakje, omdat het heel erg fijn lakt en lang blijft zitten. Het lakje is trouwens groener dan dat het lijkt op de foto. 's Avonds ging ik nog lekker in bad en ik maakte een foto van de mooie lucht.



Dit was mijn week in Polen. Ik blijf nu nog een aantal dagen. Wat heb jij deze week gedaan? Wat vond jij het leukste van jouw afgelopen week? Ben jij wel eens in Polen geweest?

You Might Also Like

10 reacties

  1. Wat tof dat je in Polen zit, Rieneke! Ik ben er nog nooit geweest, maar het lijkt me een erg mooi land. Heel veel plezier nog de aankomende dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is hier inderdaad erg mooi! Ik wil zelf nog graag een keer naar de hoofdstad. Dank je wel Nienke!

      Verwijderen
  2. Ik ben nog nooit in Polen geweest maar het lijkt mij best een mooi land om eens heen te gaan! Geniet nog van je tijd daar! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja je moet er zeker een keer naartoe gaan! Dank je wel Eva!

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Ik vind het zelf ook heel erg gaaf! Ik ben hier graag!

      Verwijderen
  4. Wat een leuke plaatjes! Heel veel plezer in Polen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Polen lijkt me zo'n mooi land! En heerlijk dat je zoveel gelezen hebt‹3 Veel plezier nog! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook echt een heel mooi land. Dank je wel Em♥

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op onze blog! Daar worden we heel blij van!