The Cousin TAG

18:00

Een tijdje geleden deden heel veel bloggers en Youtubers The Sibling TAG. Wij hebben daar The Cousin TAG van gemaakt. Wil je weten wat onze leukste herinnering is? Of we koosnaampjes voor elkaar hebben? En of wij elkaars favoriete band/zanger weten? Lees dan snel verder!



HOE OUD ZIJN JULLIE?

Klaske: Ik ben 16, maar dat was vast al duidelijk.
Rieneke: Ik ben 17, maar dat wisten jullie waarschijnlijk al.

WAT IS JULLIE LEUKSTE HERINNERING SAMEN?
Klaske: De EO-Jongerendag vond ik echt geweldig. En alle sleepovers, die we al heel lang houden.
Rieneke: EO-Jongerendag!!!!! Ik vond het echt heel erg leuk! Volgend jaar gaan we gewoon weer samen. Het was echt heel erg leuk.



OMSCHRIJF ELKAAR IN 1 WOORD?
Klaske: Geweldig. Ik vind Rieneke geweldig. Ze heeft een leuke kledingstijl en is heel creatief. Ze staat altijd voor me klaar. En ze is gewoon ontzettend lief. Dat alles (en nog veel meer, maar dat ga ik niet allemaal opnoemen, want dan haken jullie af) maakt haar tot een geweldig persoon!
Rieneke: Bijzonder, Klaske is net als ik een beetje anders dan de meeste mensen. Dat maakt haar bijzonder! Anders zijn dan anderen is leuk, Het zou saai zijn als iedereen hetzelfde zou zijn.

WAAR ZOU JE SAMEN NOG EEN KEER NAARTOE WILLEN?
Klaske: Ik zou met Rieneke nog een keer naar de VS willen. Dat lijkt me gewoon heel leuk!
Rieneke: Ik zou het leuk vinden om met Klaske rond te reizen in een mooi land. Het maakt niet uit in welk land, maar het zou gewoon leuk zijn om samen rond te reizen.


WAAR ZIJN JULLIE BANG VOOR?
Klaske: Honden en ieder insect dat er maar rondloopt.
Rieneke: Wespen. Ik ben allergisch voor de steken. Als er ergens een wesp is ben ik er zo snel mogelijk weg.

HEBBEN JULLIE KOOSNAAMPJES VOOR ELKAAR?
Klaske: Ik noem Rieneke vaak gewoon Rien.
Rieneke: Ik heb niet echt een koosnaampje voor Klaske. Vaak zeg ik gewoon Klas. Niet iets heel bijzonders,

WAT IS JULLIE LEUKSTE JEUGDHERINNERING?
Klaske: De keren dat we bij elkaar gingen logeren. En toen we met onze schuiftelefoons(!) nep-telefoongesprekken gingen houden en die opnamen. Ik schiet gelijk weer in de lach.
Rieneke: Toen ik deze vraag las moest ik gelijk lachen. Er kwam gelijk een herinnering boven drijven. Wij hebben elk jaar rond onze oma haar verjaardag een familiedag. Weken van te voren bedachten we altijd dat we onze neef Colin gingen pesten. Hij pestte ons ook altijd dus vonden wij dat wij hem ook maar moesten pesten. We bedachten allerlei dingen die we zouden doen. Sigaretten afpakken stonden boven aan onze lijst, maar volgens mij hebben we dat uiteindelijk nooit gedaan.


GAAN JULLIE VEEL MET ELKAAR OM?
Klaske: Ja, al sinds dat we klein waren. Toen we op de middelbare zaten, was het soms wat minder. Maar nu gaan we weer veel met elkaar om.
Rieneke: Ja, sinds jongs af aan gaan we heel veel met elkaar om. Er zijn tijden geweest dat het minder was, maar als we elkaar dan weer spraken was het gelijk goed. We gaan nu veel met elkaar om. Door onze blog gaan we natuurlijk ook meer met elkaar om.

HALEN MENSEN JULLIE WEL EENS DOOR ELKAAR?
Klaske: Soms.
Rieneke: Onze oma heeft veel kleinkinderen dus soms haalt ze ons weleens door elkaar. Veel mensen zeggen dat we wel op elkaar lijken, zelf zien we dat niet.

HEBBEN JULLIE WELEENS RUZIE?
Klaske: We hebben allebei een hele sterke mening en die laten we dan allebei niet zomaar los. Zo kan het gebeuren dat we in een soort 'ruzie' terechtkomen, maar dat duurt meestal heel kort. We voelen ons er dan allebei rot over en dan is het zo weer goed.
Rieneke: We hebben wel eens meningsverschillen, maar echt ruzie kan ik mij niet echt herinneren. Tijdens meningsverschillen kan het er wel eens een beetje heftig aan toe gaan, maar ik noem het geen ruzie.


WIE HEEFT ER MEER TIJD NODIG OM ZICH KLAAR TE MAKEN?
Klaske: We doen er even lang over!
Rieneke: Eerder droeg Klaske geen make-up dus toen deed ik er langer over. Nu doen we er ongeveer even lang over.

HAKKEN OF PLATTE SCHOENEN?
Klaske: Platte schoenen. Ik heb niet eens hakken...
Rieneke: Ik draag meer platte schoenen en ik heb op dit moment 1 paar hakken die ik veel draag. Mijn hakken lopen heel fijn, ze hebben een plateau en een dikke hak. Toch ga ik voor platte schoenen, omdat ik die meer draag.

WAT IS JE FAVORIETE DIER?
Klaske: Paarden. Niet dat ik m'n hele kamer vol posters hang enzo, maar ik vind het mooie dieren. Ze voelen je heel goed aan, wat soms ook wel confronterend is, maar waarvan je ook veel kan leren.
Rieneke: Paarden, het klinkt misschien raar, maar ze krijgen mij heel erg rustig en voelen je aan.

WAT VINDEN JULLIE HET LEUKSTE AAN ELKAAR?
Klaske: Rieneke heeft direct door hoe ik me voel. Dat is fijn, want dan hoef ik geen hele uitleg te geven.
Rieneke: Klaske snapt mij heel erg goed. Dat is heel fijn, want ik hoef niet alles helemaal uit te leggen. Ze snapt mij gelijk al.


WAT VIND JE ER VAN DAT JE NICHT BLOGT?
Klaske: Echt raar. Ik bedoel wie gaat er nou met haar nichtje bloggen?! ;)
Rieneke: Echt zo stom. Ik snap niet wat ze er aan vindt! ;)

WAT VIND JE IRRITANT AAN DE ANDER?
Klaske: Ehm. Ik vind het weleens irritant dat Rieneke iets per se op haar manier wil doen en ik ook. Dat botst weleens.
Rieneke: Ze kan soms zo druk zijn en als ik dan moe ben kan ik haar wel schieten, maar het is soms ook wel heel erg leuk om samen druk te doen.

RAAD DE ANDER HAAR FAVORIETE BAND/ZANGER(ES).
Klaske: Oh, dit weet ik echt niet. Ik gok 5SOS, Demi Lovato en Fifth Harmony. En Hillsong Young&Free. Oftewel, ik weet het niet. Rieneke: Op dit moment zijn Hillsong Young&Free en Demi Lovato wel mijn favoriet. De anderen luister ik ook graag! The Script hoort er ook nog een beetje bij. 
Rieneke: Ik gok Switchfoot, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Klaske: Dat heb je helemaal goed! 


HEBBEN JULLIE IETS DAT MATCHT?
Klaske: Onze blog natuurlijk!
Rieneke: We bloggen allebei, we hebben allebei een eigen stijl, we houden van schrijven en lezen.

En dit was de tag! Heb jij ook een nicht met wie je goed kan opschieten? Of niet? Laat het ons weten in de reacties!

Bron foto's: Pinterest, Google en eigen materiaal


You Might Also Like

4 reacties

  1. Jeej, leuke tag, ik vind het altijd zo leuk om jullie tags te lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaa superleuke tag! Ik heb wel een nicht met wie ik goed kan opschieten maar die woont superweg haha.. :')

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op onze blog! Daar worden we heel blij van!