Van een stagiair, voor een stagiair.

18:00

Als jullie dit lezen ben ik net weer een dagje naar school geweest om een project af te ronden. Mijn stageperiode is afgelopen en ik heb bijna vakantie. Misschien moet jij volgend schooljaar wel gaan stage lopen, dan heb ik een paar tips voor je. Ik ben natuurlijk geen expert, maar ik denk dat ik wel wat tips kan geven.




Begin op tijd met zoeken!!!!! Zelf had ik al best vroeg een stageplaats, maar er waren een aantal mensen uit mijn klas die alles nog op het laatste moment moesten doen, dan raak je echt volledig in de stress. Voorkom dat en ga op tijd op zoek. Nadat je bent aangenomen komt er nog allerlei papierwerk om in te laten vullen en te laten tekenen, dat kost bij elkaar ook vaak wel 2 weken, omdat allemaal goed op orde te hebben. Sommige scholen/opleidingen zoeken een stageplaats voor je dan heb je het makkelijk. Als je niets kan vinden kijk dan eens op Stagemarkt!



Zorg er voor dat je een goed cv hebt, laat het door iemand controleren op spelfouten. Soms wordt er ook gevraagd om een sollicitatiebrief daar geldt eigenlijk hetzelfde voor. Het staat niet zo professioneel en geïnteresseerd om een brief met een heleboel spelfouten te sturen.

Bouw een soort band op met je stagebegeleider. Je moet veel met hem/haar samen werken en hij/zij moet jou ook beoordelen, dus zorg er voor dat je gewoon aardig en netjes blijft. Je hoeft echt niet beste vrienden te worden, maar het is fijn als je goed kan opschieten met je stagebegeleider.



Begin op tijd met je opdrachten of verslag. Er is niets zo vervelend als alles nog op het laatste moment te moeten doen. Ik ben best wel op tijd begonnen met mijn verslag en daar ben ik heel erg blij mee. Doordat ik al op tijd klaar was moest ik op het laatst alleen nog alles samenvoegen.

Probeer plezier te hebben! Je loopt wel een tijdje stage dus je kan er maar beter plezier in hebben. Zie de leuke dingen in het werk dat je doet. Je mag kijken hoe het gaat in de praktijk. Nu kan je alles wat je op school hebt geleerd toepassen. Je mag mee kijken bij het beroep waar jij voor leert. Dat is heel erg leuk!!



Heb jij al wel eens stage gelopen? Vond je het leuk? Ga jij nog stage lopen? Waar wil je graag stage lopen?

Bron foto's: Google




You Might Also Like

0 reacties

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op onze blog! Daar worden we heel blij van!