Second-Hand Clothes

18:00

Tweedehands kleding. Ik draag het heel mijn leven al. Vroeger speurde mijn moeder al tweedehands winkels af om kleding voor mij en mijn broer en broertjes te zoeken. Op het gegeven moment vond ik dat niet zo geweldig meer. Maar een poos geleden heb ik haar hobby overgenomen en nu spit ik zelf de kringloop door, op zoek naar leuke kleding. En als ik dan iets heb gevonden voor een paar euro, kan me dat heel erg blij maken. Vandaag neem ik jullie dus mee in de wereld van tweedehands kleding!




Tweedehands kleding kopen is wel een kunst. Een beetje doorzettingsvermogen is wel nodig. Als je namelijk in de kringloop een eerste blik op de kleding werpt, zie je vaak alleen maar oude troep. Je moet echt alles stuk voor stuk langsgaan. Vaak ontdek je dan ineens iets leuks, wat je eerder nog helemaal niet had gezien!


Ook is het belangrijk om goed naar de prijs van een kledingstuk te kijken. Soms wordt bijvoorbeeld kleding van de Primark in de kringloop nog best duur verkocht. Houdt dan wel in je achterhoofd dat hoe leuk dat kledingstuk ook is, het in de sale misschien wel veel minder heeft gekost en dat het misschien ook niet de beste kwaliteit is. Bedenk dus altijd wat een kledingstuk nieuw heeft gekost en bedenk daarna of het redelijk is om er nu deze prijs voor te betalen.

Pak allemaal dingen die je leuk lijken en pas het ook even. Zo kan dat leuke truitje voor drie euro wel heel raar vallen. En dat ene vest waar je een beetje over twijfelt heel erg leuk staan! Zo voorkom je miskopen. Want ook al kost dat ene jurkje maar een paar euro, het is toch zonde als je het nooit aanhebt, omdat het toch niet leuk stond.


Het leuke aan tweedehands kleding is dat het uniek is. Ik vind vaak onbekende merken en kleding, waarin ik nog nooit iemand anders heb gezien. Natuurlijk vind je ook dingen gewoon van de H&M, New Look en Zara. Eigenlijk is bij tweedehands shoppen nooit te voorspellen wat je tegenkomt en dat maakt het nu net zo leuk!


Ik ben dus dol op tweedehands kleding kopen. Het geeft me echt een kick om iets leuks te hebben voor maar een paar euro. En ik vind het niet vies ofzo. Ik bedoel: je hebt thuis een wasmachine. Het mooie aan tweedehands kleding is dat je kleding een tweede kans geeft. Zo kan jij bijvoorbeeld ook je kast uitmesten, alles wat je niet meer wilt aan de kringloop (of een andere winkel) doneren. Zo maak je iemand anders weer blij. Mooi systeem toch?!

Ik hoop dat je wat aan de tips hebt gehad. Koop jij tweedehands kleding of ben je daar absoluut niet van?

Bron foto's: Google, Pinterest



You Might Also Like

6 reacties

  1. Ik koop eigenlijk nooit echt tweedehandskleding, omdat er hier in de buurt geen fijne tweedehandswinkel zit. Maar ik wil het wel, het lijkt me echt leuk om al die kledingrekken door te zoeken. Misschien kunnen we samen eens een tweedehandswinkel afgaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond tweedehandkleding echt off-limit, maar sinds ik in Amsterdam een leuk winkeltje heb bezocht met tweedehandskleding ben ik om. Helaas weet ik geen leuke winkeltjes hier in de buurt. Waarschijnlijk zit er in Leiden een heleboel, ik moet alleen even zoeken waar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben dol op rondstruinen in kringloop- en tweedehandswinkeltjes! Het geeft zo'n tof gevoel als je dan iets vindt wat écht heel leuk is!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik liep dus van de week in de kringloop en met de beste wil van de wereld zag ik niks leuks... meh. En het stonk daar. Ik geloof dat ik niet voor thriftshoppen in de wieg ben gelegd maar ik vind het zo tof!! :') XX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind tweede hans winkeltjes wel echt heel leuk, alleen zitten er bij mijn in de buurt bijna geen. Dus heb ik niet heel vaak tweede hans kleren. Maar mijn all-time favoriete trui komt uit een secondhand winkeltje :D
    liefs. Jonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het ook leuk om tweedehands te shoppen. Ook online, bijv. via Marktplaats/Unitedwardrobe :) Toch altijd een leuk gevoel als iets niet meer door iedereen gekocht kan worden! x

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op onze blog! Daar worden we heel blij van!