The time of the month

18:00


Het was afgelopen week weer feest. Ik had mijn maandelijkse probleem. Vaak lig ik dan het liefst in bed, omdat ik zoveel pijn heb. Sommige vrouwen zeggen dat ze zich op en top vrouw voelen, maar ik verga af en toen werkelijk van de pijn. (Ik stel me serieus niet aan.) Nou ben ik wel een beetje expert op dit gebied, zoals (bijna) elke vrouw. Wij vrouwen kunnen tips met elkaar delen en daarom ga ik jullie vandaag een aantal tips geven om je maandelijkse probleem iets minder vervelend te maken.

Mijn allerbeste tip is: VERWEN JEZELF! Je moet best wel wat doorstaan. Het is allemaal niet niks. Ga lekker in een warm bad, eet gewoon lekker die hele reep chocola, drink een lekkere warme kop thee en blijf lekker wat langer in bed als dat kan. Het is helemaal niet erg als je meer eet dan normaal. We hebben nou eenmaal meer zin in allerlei slechte snacks als we ongesteld zijn. Een kruik is natuurlijk ook perfect, maar dat weten de meeste vrouwen wel.

    Ik heb zo'n vriendje nodig!

Eigenlijk kan ik elke dag wel 's middags slapen, maar alleen als ik ongesteld ben (en op zondag) mag ik even tussen de middag slapen. Door al dat bloedverlies ben ik je wat vermoeider. Je lichaam heeft best wel wat te verduren en kan dus ook wel een beetje rust gebruiken. Overdrijf het niet, maar een half uurtje tot een uurtje kan helemaal geen kwaad.

Als je op school/werk bent is het wc-momentje een beetje lastig. Neem je een tas mee? Of wat doe je? Je wil geen vervelende opmerkingen, want vaak ben je iets emotioneler als je ongesteld bent. Als ik ongesteld ben zorg ik dat ik iets aan heb met zakken er in. Dan zet ik even mijn tas op schoot en stop ik mijn tampon of maandverband in het zakje. Ik heb zelf maar 2 jongens in de klas en voor de rest allemaal meiden dus dan is het minder awkward als iemand het ziet.


Naast iets aan doen met zakken vind ik het ook heel erg fijn om zwarte broeken te dragen. In ieder geval een donkere kleur broek of rok. Het is namelijk heel erg vervelend als je doorlekt en je hebt een lichte broek of rok aan.

De pijn kan soms ondragelijk zijn. Om de pijn een beetje te verminderen gebruik ik Aleve Feminax. Het helpt bij mij niet geweldig goed, maar wel een beetje. Ik neem er dan wel altijd 2 in plaats van 1.


Films en series kijken vind ik heerlijk als ik ongesteld ben. Gewoon even lekker me time. Vaak kijk ik gewoon lekkere jankfilms. Als ik ongesteld ben kijk ik vaak liever een echte vrouwenfilm. Ik heb trouwens nog wel een tip voor een goede jankfilm. Vorige week keek ik 'The longest ride' en het is echt een jankfilm met een goed verhaal. Echt een aanrader!

Wat zijn jouw tips om je maandelijkse probleem minder vervelend te maken? Aan welke tip heb je echt iets? Vergeten je niet om je interieurvraag te stellen?

Bron foto's: Pinterest en Tumblr

You Might Also Like

4 reacties

  1. Ieeuuww dit haat ik dus aan vrouw zijn. En op school ist helemaal een ramp, want scheurend maandverband klinkt niet heel sexy whaha oh man waar praat ik over. In ieder geval heb ik hoogstens wat buikpijn dus ik heb er niet heel veel last van gelukkig! (verschijnen jullie posts wel op Bloglovin' btw? Ik zag deze geloof ik er niet tussen staan..) Xo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja als je dan op de wc, gewoon niet. Is het weer zover? We gaan er wel weer even achteraan. Ik zag ze idd ook niet op mijn eigen Bloglovin'.

      Verwijderen
  2. Ik heb er nooit echt last van ( don't hate me! ), al vind ik het wel altijd lastig en vervelend. En het is altijd op verkeerde momenten. Plus dat alle witte kleding een paar dagen een no-go is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 3 jaar geleden dat ik hetzelfde, maar sinds 2 jaar heb ik echt heel erg veel pijn. Ja het komt nooit op het goede moment!

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op onze blog! Daar worden we heel blij van!