My signature look

18:00

De mensen die mij goed kennen weten dat ik heel vaak een festivalknotje in heb. Ik heb zeker 3/4 dagen in de week zo'n knotje in. Eigenlijk is het gewoon mijn signature look. Misschien lijkt het je saai worden, maar als je het elke keer anders doet blijft het leuk. Vandaag ga ik jullie wat inspiratie geven voor een festivalknotje. 


Vaak heb ik in de ochtend haast. Ik kom altijd op het laatste moment mijn bed uit. Soms zit het na even borstelen helemaal goed, maar vaak zit het gewoon niet. Dan pak ik snel een deel van de bovenkant van mijn haar en doe ik er een ongecontroleerd knotje in. Dan kijk ik even in de spiegel en meestal zit het dan al goed.

Soms doe ik iets meer moeite voor het knotje. Dan heb ik vaak langer de tijd. Ik laat het knotje wel vaak ongecontroleerd lijken, maar dan heb ik er toch best veel voor moeten doen.


Ik draag vaak een knotje zoals deze. Het ziet er heel simpel uit en eigenlijk is dat ook wel zo, maar ik heb vaak wel een beetje mijn haren moeten temmen. Door mijn korte haar springen er heel vaak haartjes uit. Later op de dag zal het knotje er dus ook messy uit zien bij mij. 


Ik draag ook vaak een hoog knotje. Het is eigenlijk super simpel. Vaak heb ik alleen een elastiekje nodig, maar soms gebruik ik nog een paar schuifspeldjes. Ik zorg er vaak voor dat ik mijn haar al vast pak in een soort messy knotje. Dat werkt vaak makkelijker, soms steek ik dan nog een paar plukjes een andere kant op. 


Dit knotje lijkt wat ingewikkelder. Toch is het niet zo moeilijk. Ik heb mijn knotje niet precies hetzelfde, maar je doet het eigenlijk op dezelfde manier. Je pakt een staart bij elkaar met een deel van de bovenkant van je haar. Je pakt het wat lager vast en draait er een knotje van, Dan heb je alleen nog een elastiekje en misschien nog schuifspeldjes nodig. 





Deze knotjes zijn ter inspiratie. Je creëert ze op dezelfde manier als de andere knotjes, maar er wordt net een andere draai aan gegeven. Festivalknotjes zijn heel erg divers. Je kan eindeloos variëren, dat vind ik ook zo fijn aan deze knotjes. Toch draag ik zelf het meeste een hoog messy knotje. 

Draag jij wel eens een festivalknotje? Welke is jouw favoriet? Wat is jouw signature look op het gebied van haar? Ook op het gebied van haar heb ik een bord op Pinterest!

Bron foto's: Pinterest







You Might Also Like

11 reacties

  1. Ik vind zo'n knotje heel tof, alleen staat het bij mij heel raar haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk geschreven, Rieneke! Jammer genoeg ben ik echt geen held in het maken van knotjes, haha, I wish! Het ziet er bij mij letterlijk nooit goed uit. Ik heb het meestal gewoon los, wel zo makkelijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Nienke! Ah jammer! Het moet je ook gewoon staan, daar heb je gelijk in! Los haar staat ook leuk!

      Verwijderen
  3. Ik vind ze zo leuk staan en mijn haar is er nét lang genoeg voor, maar ik heb er het gezicht niet voor, haha. Dan lijkt mijn voorhoofd nog groter, whoeps. Zo'n knotje geeft me wel altijd het gevoel dat alles chill gaat bij die persoon ik weet niet. Het heeft een leuke relaxe uitstraling. (:

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien kan je het proberen met een paar plukjes los van voor. Het is ook heel erg chill. Je hebt geen haar voor je gezicht en het ziet er ook nog leuk uit.

      Verwijderen
  4. Het ziet er heel tof uit, maar het staat niet echt bij mij vind ik persoonlijk, maar leuk artikel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha een hoog knotje vind ik ook helemaal fantastisch! helemaal mijn ding en draag het ook super vaak±!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke inspiratie! ik draag mijn haar eigenlijk altijd los en anders in een vlechtje (heel saai, ik weet het).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het zo'n leuke look! Jammer genoeg heb ik kort haar dus gaat het wat moeilijker. x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het ook super leuk om te dragen!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op onze blog! Daar worden we heel blij van!