#dontjudgechallenge

18:00

Er is weer een nieuwe hype op social media, de #dontjudgechallenge. Ik dacht toen ik het voorbij zag komen, wat goed dat mensen laten zien dat je niet moet oordelen. Toen ik de video's ging kijken werd ik minder enthousiast. Vandaag ga ik jullie mijn mening daar over geven.



Toen ik er achter kwam wat het precies inhield vond ik de challenge echt verschrikkelijk. Mensen die zichzelf eerst een doorlopende wenkbrauw geven en puisten op hun gezicht tekenen. Daarna laten ze zichzelf echt zien en zie je hoe mooi ze zijn. Om eerlijk te zijn krijg ik het gevoel dat mensen graag willen laten zien hoe knap ze wel niet zijn. Hoe geweldig ze zichzelf wel niet vinden. Zie jij de meiden die de challenge doen zonder make-up? Nee, ik ook niet. Ik heb een aantal video's gezien met meiden die hun make-uploze gezicht lieten zien, dat vind ik stoer, daar heb ik respect voor. Niet voor die mensen die lagen make-up op hun gezicht hebben.

Mensen moeten niet zo snel oordelen, daar ben ik het volledig mee eens. Ik vind alleen dat deze challenge op een andere manier moet. Je echte ik laten zien. Gewoon hoe jij in de ochtend uit bed stapt. Iedereen heeft zijn of haar eigen oneffenheden, dat maakt je niks minder waard. Iedereen is waardevol. De ene persoon is misschien knapper dan de ander, maar misschien heeft de ander een goed hart. Het gaat er niet om wie het knapste van buiten is. Het gaat er om of je ook zo knap van binnen bent.


Denk er eens over na. Hoe zullen de mensen die al heel erg onzeker zijn over zichzelf zich nu voelen? Zullen ze zich beter over zichzelf voelen door deze challenge? Zal het ze verdrietig maken? Ik oordeel niet over je als je de challenge wel doet of al hebt gedaan, maar denk eens na over op welke manier jij de challenge wil doen.

Iedereen is wel eens onzeker over zijn of haar uiterlijk. Is dit dan nodig om het misschien voor diegene zelf te bevestig? Volgens mij moeten we elkaar juist laten zien dat niemand perfect. Je hoeft ook niet perfect te zijn, daar zijn wij ook niet voor geschapen. We zijn geschapen als de personen die we zijn.


Nu vragen jullie jezelf waarschijnlijk af waarom ik dan wel make-up draag. Ik draag make-up, omdat ik mijzelf daar fijner bij voel. Iedereen is onzeker. Ook het meisje achter de laptop die deze blogpost voor je typt. Ik camoufleer de plekken waar ik niet zo blij mee ben en de dingen die ik mooi vind accentueer ik.

Wat is jouw mening over de #dontjudgechallenge? Op welke manier vind jij dat mensen het moeten doen? Ben jij weleens onzeker? 

Bron foto's: Tumblr

You Might Also Like

4 reacties

  1. Ik had nog niet van die challenge gehoord, maar zulk soort video's zijn inderdaad niet hoe die challenge zou moeten zijn! Verder ben ik het 100% met je eens Rien<3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zag het veel op Twitter en ook op Facebook. Dank je wel voor je reactie Em ♥

      Verwijderen
  2. Ja jeetje, ik vind dit ook zo ongelofelijk stom! :(

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op onze blog! Daar worden we heel blij van!