DIY - Map pimpen

18:00

Op Koningsdag liep ik met familie door Elburg en stapte even een boekhandel binnen. Daar zag ik bij de schrijfwaren een zwarte A5 map. Die leek me erg handig voor school en dus kocht ik hem. Daarna liep ik nog even naar de Hema voor tabbladen en blaadjes. Maar ja, iedereen die mij een klein beetje kent weet dat ik nooit met een zwarte map naar school zou gaan... Die moest dus nog wel een metamorfose ondergaan. Vandaag laat ik aan jullie zien hoe ik hem gepimpt heb! 




De map was eerst saai zwart. Mijn excuus voor de vreselijke kwaliteit van deze foto, maar deze heb ik 's avonds gemaakt en dacht dat hij wel gelukt was. Toen begon ik lekker met pimpen en tja daarna kon ik natuurlijk geen goede foto meer maken van een geheel zwarte map;)


Eerst ging ik natuurlijk op zoek naar plaatjes. Ik heb heel tumblr, weheartit en google afbeeldingen afgespeurd voor leuke plaatjes en dat is me gelukt. Hier zie je dat ik ze al uitgeknipt had.


Vervolgens gebruikte ik deze lijm om de plaatjes goed op de map te plakken. Eerst kwamen er allemaal bobbels in de plaatjes en ik was al bang dat ik dit project volledig verpest had, maar dat was gelukkig niet het geval! Nadat een het een poos gedroogd had, trokken de meeste bobbels weg.



Vervolgens kocht ik bij de Action zelfklevend kaftpapier en washi-tape. Het zelfklevend kaftpapier gebruikte ik om de map steviger te maken. Maar pas op! Het is een heel precies klusje om daar mee te kaften, voor je weet heb je vreselijk veel bobbels en is heel je map verpest. De washi-tape gebruikte ik voor de rug van de map.


Ook de achterkant heb ik beplakt met plaatjes!:)
Aan de binnenkant heb ik nog een collage gemaakt.
Dit zijn al de vakken die ik heb, uitgezonderd van wiskunde.
Bij elk vak heb ik een plaatje geplakt van Keep Calm And Learn... Dit is dan toevallig Frans.

En dit is dan het resultaat. Ik ben er blij mee. Hier kan ik dit jaar 5 vwo nog wel mee afmaken, maar daarnaast is hij ook heel handig voor mijn examenjaar : havo 5. Ik heb trouwens voor een A5 formaat gekozen, omdat ik en slechte ervaringen heb met een A4 map en omdat het beter op je tafel past in combinatie met je boeken.

Wat vind jij van mijn map? Zou je hem net als ik pimpen of zou je hem gewoon zwart houden? Laat het allemaal in de reacties:) 

You Might Also Like

3 reacties

  1. Wat een goed idee, een A5 map! Ziet er onwijs leuk uit :) Zelf gebruik ik altijd schriften, die nemen veel minder ruimte in beslag haha.. Xo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Emma! Ja, dat is waar, maar die vergeet ik altijd, hihi en dan raak ik alles kwijt dus voor een chaootje als ik, is dit wat handigher!;)

      Verwijderen
  2. Ik ben er nog steeds verliefd op^^

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op onze blog! Daar worden we heel blij van!