5 tips voor als je je rot voelt!

18:00

Ik denk dat iedereen dit weleens heeft. De een misschien wat meer dan de ander. Je voelt je rot en bent erg geneigd om te blijven hangen in dat gevoel. Je hebt een rotopmerking gehad, je bent ongesteld of je voelt je 'gewoon' rot. Ik heb veel ervaring met je rot voelen en dus ga ik je vandaag 5 tips geven! 


Vraag je eerst af of het echt reëel is om je hier rot over te voelen. Bedoelde die persoon het echt zo? Of heb je het in je gedachten allemaal veel groter gemaakt? Dat is heel belangrijk! Als het niet reëel is, probeer het uit je hoofd te zetten. Als het wel reëel is, volg dan de andere tips op.


Als je je rot voelt, kan je het beste afleiding zoeken. Maar ja, eigenlijk heb je nergens zin in. Toch is afleiding zoeken echt het beste! Doe wat je leuk vindt. Ook al heb je er op dat moment helemaal geen zin in. Ben je dol op foto's maken? Ga dan foto's maken. Blog je? Ga bloggen. Houd je van zingen? Zing. En vul het zo voor jezelf maar in. Als je even afgeleid wordt van het rot voelen, kan dat al een stuk helpen.


Schrijf op waar je je rot over voelt. Ben je boos op iemand? Voel je je ergens verdrietig over? Heeft iemand iets naars tegen je gezegd? Pak een blaadje en schrijf het allemaal op. Dit kan helpen om je gedachten te ordenen.

Ga muziek luisteren. Het helpt je! Misschien weet je wel helemaal niet wat je voelt, maar beschrijft de muziek het. Misschien helpt het je wel om even niet na te denken. Mij helpt het altijd heel erg! Hieronder zet ik een van de nummers die ik vaak luister als ik me rot voel.


Ga met iemand praten. Dat kan met een vriendin op Whatsapp zijn. Dat kan anoniem zijn op een site als die van de kindertelefoon. Dat kan zijn met een vertrouwenspersoon op school. Maar praat! Het kan je heel erg helpen om even je nare gevoel kwijt te raken. Schaam je niet. Iedereen voelt zich weleens rot. Ook dat meisje dat zo perfect lijkt. Ook je idool. En ook jij.

Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt gehad! Misschien voel jij je wel heel vaak rot. Af en toe is normaal, maar elke dag niet. Misschien ben jij wel depressief. Zoek dan alsjeblieft professionele hulp! Je mag ons ook altijd mailen (thecousinsworld@gmail.com, klaskesworld@gmail.com, rienekesworld@gmail.com). Wij houden van je! Je bent bijzonder! Je bent het waard om hier te zijn! En wat doe jij als je je rot voelt?

Bron foto's: Pinterest, Google

You Might Also Like

2 reacties

  1. Wat een goede tips! Iets doen wat je leuk vind helpt echt en het zorgt ook voor afleiding. Leuke foto btw in de sidebar!<3

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op onze blog! Daar worden we heel blij van!