I'm going to be an interior designer

18:00

Dit is natuurlijk niet mijn eerste artikel op deze blog, maar wel mijn eerste artikel sinds ik ook beheerder ben van deze blog. Daarom zal ik mij toch nog even kort voorstellen. Ik ben Rieneke en ik ben 17 jaar jong. Interieur, fashion en schrijven zijn mijn passie. Ik ben een student Interieuradviseur. 


Vandaag wil ik jullie wat gaan vertellen over mijn opleiding.

Afgelopen september ben ik begonnen met mijn opleiding. Ik zit dus nu nog in het eerste jaar. De opleiding duurt 4 jaar, maar over 2 jaar wordt het een 3-jarige opleiding. Het is een mbo niveau 4 opleiding.



Bij Praktijk en Project ben je bezig met een totaalplan ontwerpen voor een klant. Je begint vaak met een klantgesprek, daarna ga je verder met het plan uitwerken. Je maakt moodboards, technische tekeningen, 3D tekeningen, kleur-, materiaal- en meubelcollage's en offertes met een interieurvoorstel. Tekenen doe je op papier en een groot deel doe je op je eigen laptop, bijvoobeeld Photoshop voor de moodboards en collage's.



Bij het vak Styling leer je veel over stylen. We hebben het gehad over de verschillende interieurstijlen en wat daar dan bij hoort. We zijn ook bezig geweest met een eigen kerst/winter rubriek voor een zelfgekozen magazine. Je leert ook veel over kleuren en materialen.



Ik krijg ook het vak Economie. Nu zijn we bezig met Marketing. Daar leer je wat marketing is, wat er allemaal komt kijken bij het promoten van een product, hoe je een product verkoopt, hoe je een doelgroep bepaald en hoe een product op de markt komt als je het hebt ontworpen.

Daarnaast heb ik ook de vakken: Nederlands, Engels, Rekenen en LOB. Dat zijn de standaardvakken die iedereen heeft.



Bij de intake wordt er gekeken of je communicatief sterk bent, of dat je potentie hebt om dat nog te worden. Het is ook fijn als je creatief bent. Je moet gemotiveerd zijn en er wordt gekeken of je past op de opleiding. De opleiding kan op sommige momenten zwaar zijn, maar als je het echt leuk vindt maakt dat helemaal niet meer uit.

Als je een vraag hebt over mijn opleiding kan je een vraag achterlaten in de reacties. Zou deze opleiding jou leuk lijken? Of vind je het helemaal niks? Welke opleiding doe jij of wil je gaan doen?

Bron foto's: Pinterest en eigen foto's


You Might Also Like

2 reacties

  1. Oh dat lijkt me echt een superleuke opleiding! Interieur dingetjes vind ik altijd wel interessant hihi. Leuke lay-out trouwens zo! ;)
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook echt heel erg leuk! Ik ga met zoveel plezier naar school! Dank je wel! X

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op onze blog! Daar worden we heel blij van!