Mijn kledingstijl

18:00

Er was eens een meisje (ja alweer). Ze maakte zich druk over alles, of haar kleding er wel net zo uitzag als dat van haar klasgenoten, of haar haar wel goed zat en vooral of ze niet teveel opviel. Dat meisje was ik. Ongeveer een jaar geleden. Maar daar kwam een poosje geleden een verandering in. Het meisje ging dingen aantrekken, die ze zelf leuk vond en het maakte haar niet meer uit wat anderen van haar vonden. Ze vond haar eigen kledingstijl. En vandaag wil ik jullie dat proces vertellen. (Deze foto is trouwens anderhalf jaar geleden)



Zoals ik in de inleiding al vertelde, wilde ik vooral niet teveel opvallen. Ik droeg het liefst dingen, die andere mensen ook droegen. Gewoon lekker veilig. Ook wist ik niet goed hoe ik dingen moest combineren. En als je me een jaar geleden had verteld dat ik met gele kniekousen en een bandana op mijn hoofd door de school zou lopen, had ik je keihard uitgelachen. Daarentegen had ik wel een nicht (Rieneke), die al wel droeg wat ze zelf leuk vond en het niet uitmaakte wat anderen daarvan vonden. In het vinden van mijn kledingstijl is zij een grote inspiratiebron geweest (thanks, Rien<3). 


In de zomervakantie was ik er eigenlijk wel klaar mee. Ik wilde gaan dragen wat ik zelf leuk vond. Zo ging ik een keer met Rieneke winkelen en kocht ik een bandana. De eerste keer dat ik die ophad, vond ik het doodeng. Wat zouden mensen wel niet van me denken? Zouden ze me niet uitlachen? Raar vinden misschien? Toen kreeg ik positieve reacties en dat gaf me een kick. Als ik in de winkel stond, ging ik steeds meer kijken naar wat ik nu echt supertof vond (en niet wat anderen vonden!). Mijn kledingkast ging bestaan uit dingen die ik leuk vond. En waar ik eerst na elk seizoen de helft van mijn kledingkast weer weggooide, heb ik dit jaar maar drie dingen weggedaan.


Waar ik me eerst schaamde voor tweedehands kleding en die het liefst het minst mogelijk droeg, bestaat nu de helft van mijn kledingkast uit tweedehands kleding. En het boeit me helemaal niks of anderen dat 'vies' of 'raar' vinden. Ook kreeg ik een obsessie met geprinte leggings (dat hebben jullie in de paar weken dat ik blog vast al wel gemerkt, hihi). Ook schoenen vind ik erg leuk. Ik ben verliefd op dr Martens (ik wil zooo graag echte!) en mijn platform sneakers zijn echt mijn baby's. 
Ook bandana's zijn echt mijn ding. Er gaat bijna geen week voorbij dat ik zonder bandana rond heb gelopen;) 


En wie ben ik nu? Ik ben nu het meisje wat rond loopt in wat voor anderen 'gek' is. Zo wordt er weleens raar naar me gekeken of er wordt gevraagd waarom ik een zakdoek om mijn hoofd knoop. Maar het doet me niks meer. Met mijn kleding straal ik uit wie ik ben. Ik ben Klaske en mijn kleding is ook Klaske. Kleding is waarin ik mezelf kan zijn.


Daarnaast blog ik nu ook. Een stap waar ik megalang over heb nagedacht. Maar nu doe ik het gewoon.

Toch wil ik ook even aangeven dat het zeker niet altijd even lekker gaat. Ik heb soms nog steeds dat ik me druk maak over wat anderen van mijn kleren vinden... Toch heb ik nu wel geleerd om meer te durven en mezelf te laten zien in mijn kleding. En de opmerking die je op het ene moment wel kan waarderen, doet op het andere moment zeer. Maar dat is het leven. Mijn zekerheid is soms nog steeds ver te zoeken en ik wil echt niet overkomen als het meisje dat alles durft en het helemaal niks boeit wat anderen van haar vinden. Maar toch heb ik ontdekt dat ik Klaske ben en daar moet je het maar mee doen!

Wat vind jij van dit artikel? Hoe ben jij tot je kledingstijl gekomen? Krijg je weleens rare opmerkingen naar je hoofd geslingerd? En als je je kledingstijl nog niet gevonden hebt, voor tips mag je me altijd mailen!

You Might Also Like

11 reacties

  1. Aaahh super lief♥ ik ben trots op je! Je durft nu echt jezelf te zijn! En ik vind het leuk dat ik je daarin heb mogen inspireren! Je bent een top nichtje♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat knap dat je jezelf zo verandert hebt! Ik heb al erg lang mn eigen kledingstijl en laat me door anderen niet van de wijs brengen. En wat betreft die tweedehandskleren: het geeft zo'n kick om iets keigoedkoops te halen waar je in een gewone winkel misschien het 3 dubbele voor betaald! En vooral als iedereen aan je vraagt: waar heb je dat gekocht? Het is zoo mooi! >uhrmm.. #watzalikzeggen?kringloop?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Haha ja, dat heb ik ook wel eens. Wat heb je een leuk jasje aan... waar heb je dat gekocht? Meestal zeg ik dan vintage, klinkt leuker dan kringloop hihi;)

      Verwijderen
  3. Je bent idd af en toe een beetje raar. Maar dan op een hele positieve manier!!! Je bent echt lekker jezelf in wat je aantrekt. En we moeten maar eens een dagje samen gaan shoppen, dan mag je mij ook ff helpen met leuke kleding uitzoeken.. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo tof dat je echt zo'n eigen kledingstijl hebt! Je wordt er gewoon veel gelukkiger van hihi..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Rienke Schilder19 mei 2015 om 21:00

    Hee klaske,
    Ik spreek je eigenlijk nooit meer maar ik zag een link naar je blog en nu neus ik hier even rond. Toen zag ik dit artikel staan. Wat super leuk dat je een blog begonnen bent en lekker je eigen kledingstijl hebt. Ik ben blij dat het je zo gelukkig maakt!
    Ga zo door:)
    Groetjes Rienke (schilder ;p)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heehee!

    Leukerd! Ik vind het echt leuk dat je nu echt je eigen stijl hebt en elke keer als ik je met iets nieuws (of opvallends :P) zie rondlopen ,vind ik je hartstikke stoer :)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat op onze blog! Daar worden we heel blij van!